Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det skal holde med å koble b+ direkte til batteri og d+ til ladelampe for å få dynamo til å virke.

hvordan du skal få til dette med ladelampe på e39 kan være værre da denne er styrt av DME.

ser ut til at du har MFR dynamo på din. kan lese litt om det her http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=510579

om din gammle dyno virker bra så ville jeg ikke tullet noe med dette.

Nå var jeg akkurat ute og tok en titt under panseret, og etter litt knoting fant jeg ut at kontakten fra bil til dynamo har kun 2 pinner. Det vil da si at den ene går til ladelampe og den andre til en slags bryter sånn som så går videre til "alternator controller". Sånn som jeg har forstått det så måler denne "alternator controller" spenningsforskjellen mellom Terminal 30 og 15. Så da skal vel ikke "alternator controller" ha noen bestemt spenning eller strøm? Vil det da si at jeg kan kople begge kablene på D+? eller har jeg misforstått?

Min gamle dynamo virker, men jeg har ett ønske om større dynamo siden jeg har planer om å utvide min stereo videre.

• 2 weeks later...
Skrevet

uansett dynamo så skal den lade med ca 14,1 14,2 v stabilt til batteriet,sjekk nøye at din nye dynamo ikke lader for mye så ikke elektronikken i bilen din går til helv.skal være helt unødvenig med en så kraftig dynamo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...