Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg lurer på om dynamo fra e34 525 passer på e39 523? Har bestilt 240a dynamo fra statene som egentlig er til 95 525, de ser jo veldig like ut?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Delenummer 12311744567 ser ut til å være brukt både på E34 og E36 med M50 og M52. Regner med at du mente 140A.

Så den bør jo passe på M52-motoren, spørsmålet blir vel heller om den kommer i klem med noe annet i motorrommet.

Skrevet

Det eneste som ser ut til å være ulikt er dekselet på baksiden, vet ikke hvordan det er på e34, men håper det er mulig å bytte om på de..

Var ingen skriveleif, bestilt 240A fra excessive amperage :)

Skrevet

Såpass ja! Hvis du allerede har bestilt så er det vel bare å vente og se når den ankommer. Bør jo være mulig å få triksa den på plass da selve festene antaglivis er like.

Skrevet

Det er kun festene jeg er "bekymret" for, men regner med det skal gå bra :) om det ikke er mulig å bytte om på dekselet bak så får jeg heller forlenge slangen litt dersom det blir nødvendig.

Skrevet

Helt greit, har planer om å oppgradere etterhvert, men må ha på plass dynamo, kabler og batteri først. Lysene dimmer med 140A dynamo

Skrevet

dimmer ved bass da tenker du på? høres veldig ut som at batteriet ditt ikke klarer å levere raskt nok. 240A høres veldig voldsomt ut og 140a burde være mer enn nok til et par basskasser og litt mer. får satse på at du får montert det nye uten store problemer da.

Skrevet

Dimmer ved bass ja. Har sett litt på ett Ground zero 120Ah batteri, tror det akkurat skal gå nedi batterikassa.

• 2 weeks later...
Skrevet

Dynamoen er nå komt i hus, og er nokså lik den originale. På den nye har jeg B+ og D+, mens på den originale er det B+ og en kontakt med 3 pinner. D+ er vel ladelampe om jeg husker rett, så da må jeg vel klippe kabelen til ladelampen på kontakten og koble på dynamoen. Men hva er de 2 siste kablene til?

Skrevet

Har koblingsskjema foran meg nå, og ser at kontakten går til abs/acs styreenhet. Vil det gå greit å kople alt sammen på D+?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...