Gå til innhold

Import av veteran biler


Sturmtiger
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte litt på dette temaet da satans veivesen har endelig løsnet litt på import av bruktbiler fra andre land. Er det noen som holder på med "flipping", altså kjøpe biler i utlandet, frakte de her fikse alt av papirer også selge?

 

Eg har hørt om noen som gjorde det før reglene kom iverk, men nå er det veldig aktuellt for akuratt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke veteranbiler er det beste markedet akkurat nå. Faktisk så er det vel bedre å eksportere veteranbiler fra Norge, vet om flere som har solgt Mustang etc. til tyskland o.l. Men for å svare på spørsmålet så er det sikkert mange som driver med import, men det er nok ikke så enkelt som du sier her. Krever innsikt og gode kontakter om formålet er å tjene penger på det iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå heller si at markedet for veteranbiler aldri har vært bedre enn nå, dette grunnet bra økonomi samt at veldig mange interessante og "moderene" biler nå er veteran. For BMW sin del så har aldri veteranmarkedet vært særlig stort, men når det kommer til Amcars, Mercedes, britiske biler og tildels Volvo så er fortsatt veteranmarkedet stort og ett sted man kan tjene noen kroner ved import :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke påberope meg noen import erfaring men jeg har brukt enormt mye tid på å studere markedet, spesielt når det kommer til BMW og Amcars som ligger innen for mitt interesse område. Går med en veterandrøm som stadig blir utsatt pga andre nødvendige prioriteringer, så i mellomtiden undeholder jeg meg med å studere markedet så jeg har oversikten i orden når jeg skal handle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...