Almiis Skrevet Mars 21, 2015 Skrevet Mars 21, 2015 Heihar en bmw 1997 316i med 140 000 km på telleren.for ca 2 uker siden begynte den og oppføre seg litt merkelig, Den går noe ujevnt på tomgang, sviver fint når den står stille, men vist jeg f.eks kjører i 2.gir og tar inn clutchen faller den ned på 200 omregninger, slik at den holder på å dø ut. Dette skjer ikke hele tiden, men si 2 av 4 kjøre turer. Dette både når motoren er kald/varm.Det andre er når jeg står stille i et kryss for eksempel 1.gir og skal speede ut av krysset, så begynner den plutselig og "hoppe" på turtallet. Går ikke jevnt fra 1000-3000, men flytter seg 1000 omregninger om gangen. som igjen fører til at bilen "hopper" bortover. Dette er bare i 1.gir. Alle de andre girene funker som de skal.Dette skjer også ca 2 av 4 turer, uavhengig om motoren er kald/varm.Det er har ikke noe og si hvor mye speed jeg gir den.Det er riktig med olje og vann på den.føler også at den har økt i bensin forbruket. ved normal kjøring til/fra jobb ligger forbruket på ca 1,2-3 etter utregning. Vet ikke om det er vanlig på 316. har bare følt den brukte en del mindre tidligere før disse problemene oppsto.Har dere noe tips på hva som kan være problemet?Takk for svar - Christian
Sammyen Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Kan det være LMM'n som tuller seg? Ville sjekket det og sjekket for falskluft Almiis reagerte på dette 1
vegard89 Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 (endret) Ville tatt den på diagnose. Drive og skifte ut deler i hytt og pine uten at det hjelper, lønner seg sjeldent. Men falskluft kan det jo selvfølgelig være. Endret Mars 22, 2015 av vegard89
bimmerfun Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Typisk innsugsbelgen problemer. Ville tatt den av, å bøyd å tøyd den for å se om den er sprukket
Sammyen Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Ville tatt den på diagnose. Drive og skifte ut deler i hytt og pine uten at det hjelper, lønner seg sjeldent. Men falskluft kan det jo selvfølgelig være. Trenger jo ikkje bytte deler for å sjekke etter falskluft eller defekt LMM. Ser det inni på glødetrådene og høyrer på motoren når du napper den ut
vegard89 Skrevet Mars 23, 2015 Skrevet Mars 23, 2015 (endret) Joa sant nok. Men hvis ingen av di delene er feilen så er det lurt med en diagnose. Det jeg mente Endret Mars 23, 2015 av vegard89 Sammyen reagerte på dette 1
Almiis Skrevet Mars 23, 2015 Forfatter Skrevet Mars 23, 2015 Typisk innsugsbelgen problemer. Ville tatt den av, å bøyd å tøyd den for å se om den er sprukket Det var dette som var problemet, den ene "belgen" hadde sprukket. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå