///M-524td Skrevet Mars 24, 2015 Forfatter Skrevet Mars 24, 2015 skal få sjekket det etterpå, ja det virker helt ulogisk at jeg har + på gnd på releet uten at det er kortsluttning. gnd er vell gnd over hele bilen vil jeg anta. også den gnd ledningen som går inn på releet er koblet til karosseri en plass, og det er samme gnd ledning som går til motor som går til alle releene. også litt rart at jeg får mindre spenning på 85 på releet når jeg tar ut andre releer.
bmwmaxi Skrevet Mars 24, 2015 Skrevet Mars 24, 2015 (endret) Hvis du har prøvd og bytte om på rele. Etter og ha sett litt på el.shema: For og sjekke om teorien holdt stikk, var jeg og målte på min egen e28. Og ja 85 skal ligge mot jord på alle hakk på tenning unntagen når du drar den på starter. Har du noe tull med starteren ? Da 85 på det rele jorder seg gjennom innslaget, mens det blir +12v når du kjører starter. Ta av batteriet og prøv og ohm mellom ledning på innslaget og til 85 i sikringsboks. Et par ting jeg ville kontrollert. 1. Dårlig kontakt ved tenningslås. 2. Er det noe ettermontert start sperre som lager krøll. Lite sannsynlig med spenning feil vei, da ville starter gått hele tiden. Ble litt rotette dette, men skriver etter vært som idene faller ned i Ikke bry deg om at spenning faller eller at du har 1volt lavere på 85 når tenning er på. Du måler bare på feil side av +siden der jord skulle vært. Kort beskrevet, hvis du tar av jord på en lyspære blir det + på den enden når du måler. Så utifra det du beskrev med litt lavere spenning på 85 ved tenning på. Mangler det jord her. 85 må ikke jordes hele tiden da den skal bli +12v ved start. Endret Mars 24, 2015 av bmwmaxi ///M-524td reagerte på dette 1
///M-524td Skrevet Mars 24, 2015 Forfatter Skrevet Mars 24, 2015 blir litt vanskelig å måle innslag, står ikke motor i bilen for øyeblikket. kjøpte akkurat bilen så har ikke prøvd med motor i enda. men er 13.5 volt på 85 hele tiden bortsett ifra når tenning er av.
bmwmaxi Skrevet Mars 24, 2015 Skrevet Mars 24, 2015 Ja, da er det jo løst. Det virker så fort du får i motor, og montert ledningen på innslag.
///M-524td Skrevet Mars 24, 2015 Forfatter Skrevet Mars 24, 2015 så takluke å vifte funker ikke når motor ikke er i? hm
ShellMotul Skrevet Mars 24, 2015 Skrevet Mars 24, 2015 Riktig, for når starteren går rundt (og den trekker forholdsvis mye strøm), så kuttes strømmen til noe for å ikke belaste batteriet unødvendig mye.For å prøve om takluke osv. fungerer (noe det mest sansynlig gjør) kan du bare legge den ene kontakten på releet til jord. ///M-524td reagerte på dette 1
///M-524td Skrevet Mars 24, 2015 Forfatter Skrevet Mars 24, 2015 ja fungerer når jeg setter 85 i jord ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå