Mattae Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 (endret) Hallo Tenkte jeg skulle lage tråd om nyeste kjøpet her Hatt en del biler siden i sommer, men nå tror jeg at jeg har funnet en bil jeg kan ha en liten stund Har hatt e92 325D(ble påkjørt av lastebil = kondemnert) e46 328i (solgt) mk1 golf(har fortsatt) e39 540i(solgt) siden juni Så denne gang ble det 330D e46, syns disse stort sett ligger veldig kunstig priset men fikk den til en pris jeg kan leve med Grei kombinasjon av økonomi og effekt. Fryktelig kjedelig lydbilde(og respons..) i forhold til 540i men det må jeg bare leve med. Ønskene jeg hadde for slik bil som dette var: M57N motoren(204hk) Ikke stasjonsvogn original m-sport bil manuell gir soltak Alt ble oppfylt sett bort ifra girkassen, automat bil dette gitt. Men automat på brukis er forsåvidt fint. Girkassen skal ha blitt overhalt og forsterket i 2010, Code Serienausstattung Standard EquipmentS210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability controlS411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rearS473A Armlehne vorne Armrest frontS520A Nebelscheinwerfer Fog lightsS548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometerS550A Bordcomputer On-board computerS832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartmentS851A Sprachversion deutsch Language version GermanCode Sonderausstattung Optional EquipmentS1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehiclesS205A Automatikgetriebe Automatic transmissionS226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settingsS249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheelS313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirrorS338A M Sportpaket II M Sports package II S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade bandS403A Glasdach elektrisch Glass roof, electricalS415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rearS423A Fussmatten Velours Floor mats, veloursS428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kitS431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dipS441A Raucherpaket Smoker packageS459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memoryS465A Durchladesystem Through-loading systemS481A Sportsitz Sports seatS494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passengerS502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning systemS508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)S521A Regensensor Rain sensorS522A Xenon-Licht Xenon LightS534A Klimaautomatik Automatic air conditioningS620A Spracheingabe Voice controlS644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w BluetoothS661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDsS710A M Lederlenkrad M leather steering wheelS716A Aerodynamikpaket Aerodynamics packageS724A Edition SportS760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow lineS770A Individualserie 96 ClassicS775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthraciteS785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lightsS787A BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135L801A Länderausführung Deutschland National Version GermanyS818A Batteriehauptschalter Battery master switchS863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory EuropeS879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8SPA Steuerung COP Control unit COPS915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coatP972A Komfortpaket Comfort Package Tror den har stort sett det meste av utstyr sett bort fra navi og stor stereo. Men nå står det i 1-din spiller(mindre pent..) og er oppgraderte høyttalere i dørene hører jeg. Hadde HIFI stereo i 328'n og dette er MYE bedre så slipper å gjøre så mye der Kunne hatt en nedfellt subb i reservehjulsbrønnen kanskje, men spørs om jeg gidder gjøre noe med det. Sånn ellers utover originalt har bilen: 19" Hartge Classic 1(går ut ifra det er replica felger, har ikke hatt dem av og sett) antageligvis 8.5" og 9.5" breie. Ragazzon eksos, Lager absolutt ikke noe lyd,men står noen trakter inni potta som skal prøves å ta ut men var lite suksess sist vi prøvde. Blir å kappe av alt bak, fjerne det og tig sveise det på igjen. Ikke fått tatt noen bra bilder av bilen men, slik ser den nå ut utvendig Har ikke noe store planer for bilen, men det som er foreløpig: Senkefjærer, usikker på hvor mye jeg vil ha. Vurderer 40/30 eller 50/40. Hadde 60/40 H&R fjærer på e92'n det ble hakket for mye mtp fartshumper. Innspill her? SMD LED angel eyes LED tåkelys og skiltlys Finne ut hva som feiler xenon lys(lyser rett ned og svakt) Fikse soltak(kødda seg på prøvekjøringa av bilen) Nye blinklys fremme(oransje? innspill her) Originale er sprukket. Sorte nyrer tone ruter stoff matter Bytte ut ebay girspak og håndbrekk.. TRF steg 2(283hk/600NM) Tror muligens bilen er chippet allerede, men vet ikke. Spørs litt om girkassen tåler dette, men blir å få handlet dette så fort økonomien kommer seg litt oppå. Så heller kjøre til girkassa sier godnatt og bygge om til manuell Lyst på nye hjul da Hartge ikke er favoritten, men tror jeg skal tvinge meg til å ha dem, er flett nye dekk så. Men skal spandere på nye emblem i det minste. Endret Juli 21, 2015 av Mattae Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 her var ny bilen ja! flott bil angående lysa dine, så får du sjekke de høyde modulene eller hva de heter, ligger på høyre bærearm foran og en bak. kan være en av de som er knekt eller defekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2015 Takker Ja var første jeg og tenkte på, begge sensorene ser hele ut men tenkte jeg skulle prøve å se om det er feilkoder på en av dem Syns de lyser veldig svakt og da, men kan jo være pga dem går rett i bakken. Får begynne en plass å få dem til riktig høyde og ta det derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 er sikkert bare sensorene som er ødelagt hvis ikke pærene ser gåene ut hvis ikke kan det jo selvfølgelig være dårlige pærer eller ødelagte reflekoterer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2015 Er jo linselykter, kan de bli dårlige? har igrunn ikke studert så veldig hvordan de ser ut/er oppbygd. Må vell bytte hele lykta isåfall går jeg ut ifra.. Men tar ikke sorgen på forskudd Pærene har normal farge i vertfall, er ikke typisk lillaskjær som dem får før dem ryker. Lyset er like elendig på begge sider så satser på det er justeringa som gjør problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 ja, hvis man bruker kina pærer så har de en tendens til å brenne opp reflektoren inni lykta, men da hadde det nok vært en annen farge inni der trur jeg så vil nok tippe på at det er sensorene som er gåene ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Mars 30, 2015 Share Skrevet Mars 30, 2015 Flott bil du har handlet deg. Har nylig fått meg en e46 330d jeg også, men coupe. Gode biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2015 Takker Ja håper den er brukende en stund uten for mye tull Er lei av ting som ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 Følger med her fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 6, 2015 Share Skrevet April 6, 2015 Flott bil! Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet April 10, 2015 Forfatter Share Skrevet April 10, 2015 Takker Ikke skjedd så mye her, bare kjørt bilen Var en tur og kjørte på Reve her sist helg(gokarbane her lokalt) morsomt å ha prøvd men girkassa og dekka fungerte dårlig her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2015 Studert litt mer på lyktene, ser at reflektorene er utbrent på begge sider, så må byttes. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal erstatte det med like lykteinnsatser eller bygge om til bixenon, får tenke litt på det. Kosta 1400,- + moms og frakt for bixenon kit. Eller har jeg lakkert opp nyrene i blank svart, slik at de matcher high gloss shadow line listene rundt dørene osv. Holder på fixe litt eu feil og(til etterkontrollen) Håndbrekket var det lite effekt i og det var ikke så rart, da det kun var stål på begge sider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 10, 2015 Share Skrevet Mai 10, 2015 like greit å bygge om til bixenon når du først skal demontere! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mai 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2015 Blir nok det ja, med mindre jeg finner vanlig xenon vesentlig billigere. Ikke at ca 2000,- er så gale for å bygge om til bi-xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 (endret) Fikk bygget om til bi-xenon ja, gikk greit. Syns ikke det var så plug and play som det burde, men men. Ikke fått testet lyset så mye da det alltid er lyst for tia. Men har vertfall fått stilt dem i apparat. Sånn ellers er bilen endelig eu godkjent for 2 nye år Endret Juni 19, 2015 av Mattae Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå