Steni92 Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 Hei. Gjelder en m52b25 e36 som jeg ikke får lufta. Den koker ikke, kun ved kjøring i ca 110-120kmt, da går den over mot rød, trykker inn clutch å lar den bare rulle på 500rpm, så går den fort tilbake til normal temp.. Har prøvd å lufte nå i flere timer uten hell. På tomgang blåser det "varmt", men under kjøring med litt turtall (3000+) så blåser det kun kaldt.. Termostat er ny, vannpumpe funker og toppakning er iorden. Det forsvinner også litt vann når jeg fyller radiator helt full.. Gulvteppet på førersiden er også vått.. Edit. Har nå byttet varmeregister, men får ikke ut lufta nå heller. Hva kan være galt med den? Kan fint kjøre med bilen (by kjøring), men så fort jeg ligger over 80kmt over tid så går den over mot rød på termostaten. Håper det er noen her inne som har peiling og kan hjelpe meg.
E.C. Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Sikkert greit å finne ut hvor det lekker først. Om det var varmeregisteret og det har gitt seg nå så er det jo greit. Ellers er jo tipset å stå i en liten oppoverbakke og ha varmeapparatet på max varme og vifta på, så klemmer du litt på slangen nede fra radiator.
Steni92 Skrevet April 6, 2015 Forfatter Skrevet April 6, 2015 Det lekker ikke noe sted etter at jeg byttet register. Jeg vet hvordan man lufter, har også jekket den 40cm ca. Blir heller ikke trykk i kjølesystemet.
Steni92 Skrevet April 7, 2015 Forfatter Skrevet April 7, 2015 Er det seriøst ingen som kan ha noe peiling på dette?
Eirik Paulsen Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 jeg fikk vite det SKAL være trykk i systemet...
Steni92 Skrevet April 7, 2015 Forfatter Skrevet April 7, 2015 Greit nok at det er litt trykk, men slangene skal ikke bli Stein harde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå