Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med bremsene til min brors 530D, sliter med myk pedal. den har vært luftet et antall ganger nå. er bytta til nye calipere rund baut. ny hovedpumpe og trykkontakt på abs sentralen. får opp 92 precharge-pump. vet hvilken pumpe det er. men kan den gjøre så man mister pedaltrykket? noen som har vært borti dette før? takker for all hjelp og tips jeg kan få nå :-)

Skrevet

Pre-charge pump er til DSC, ikke helt uvanlig at den går i stykker.

Ellers kan det kanskje være feil med hovedbremsesylinder, eller var det den du skiftet, men som du omtaler som hovedpumpe?

Skrevet

Hovedbremsepumpa jeg mente ja. Den er ny. Jepp, vet d er pumpa til DSC. Så d er ikke uvanlig at de ryker altså. Men åssen merker man d? Den surrer ved prøvekjøring via inpa. Og pedaltrykket er lik nesten null. Pedalen går nesten i gulvet. Blir hardere ved pumping. Men det er IKKE luft i systemet.

Skrevet

Men at den siger bittelitt er vel normalt? Iværtfall på har de gjort d på alle e39'er jeg har vært borti.

Skrevet

Trodde du mente etter jeg har pumpa trykk ved motor i gang jeg. Bittelitt usikker etter vacum er borte. Men "tror" den synker da også. Men d skal jeg sjekke i morra. Men er d DSC pumpa som har skylda da isåfall?

Skrevet

Kan ikke se for meg det nei, om pedalen siger inn så er det lekkasje. Kan ikke se at dette skal være dsc pumpe feil eller abs.

Skrevet

Fikk sjekka ang om pedalen synker når all vakuum er borte, d gjorde den ikke. men pedalen har lang vandring ved vakuum, ved motoren i gang ja. holder den hardt inne, så synker den noe. skjønner ikke hva som er galt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...