Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har vært skikkelig uheldig med min 520, og hvis jeg ser riktig utifra bilde så er det et knekt motor feste. Kan noen bekrefte dette før jeg bestiller nye deler?

post-84620-0-03786300-1428593892_thumb.j

Endret av maprixx
Skrevet

Burde vel klare å bruke en talje på den kroken for å få løftet den litt. Kan jeg løsne den brekte, og løfte kun på 1 punkt?

Hvordan er det med jekk?

Er det nødvendig å bytte på begge sider samtidig? Evt gummien festene sitter på?

:)

Skrevet

Gummien er en hydroforing som det er jævlig viktig å sjekke hvis bilen har rullet litt km. Hvis den er for slitt og gnager mot metall tar den ikke lenger vibrasjoner som kan få metallet til å sprekke slik det har hos deg. Heldigvis ser det ikke ut til å ha spredd seg til blokka

Skrevet

Bruk en jekk og gjerne en gummikloss mot bunnpanne for å løfte motor. Har akkurat gjort dette da jeg måtte av med motorfeste for å bytte registerreim på en Volvo.

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Fått byttet alt nå. Tannstanga var knekt tvers av, og motorfeste har knekt på 2 punkter. Gummi foringene den sitter på var sprukket, og var tom for hydralikk olje.
Gjenstår nå å få den på firehjulskontroll, da rattet er noe skeivt + spissinga på dekka. :bounce:

Endret av maprixx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...