Gå til innhold

E46 Trenger tips til festing av spoiler.

R4F431  RAFAEL
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, eg har da en delebil med en Spoiler som var da orginalt og meint til å skrues fast i bakluken på bilen. da må man da bore hull i bakluka på 2 plasser på var side altså 4 hull totalt for å ha skru feste.

Men eg er ikkje så giret på å drille hull som vill i framtiden kanskje leke nedi mitt dyrebare anlegg, og resikere uønsket rust. 

No er det 2 store flater som er heilt flate som sikkert er en 70 cm2 per side som kan kanskje limes.

ka skjer med lakken om eg limer, og vill dette holde? har noen ett tips ? :)

11148151_10200333009965416_632014552_o.j

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs åssen lim du bruker, men jeg hadde skrudd den fast og brukt silikon rundt skruene for og tette for eventuelt vannlekkasje.

Å lime med feks. karosserilim trur jeg ikke lakken tåler.

Tenke kanskje Marin og teknikk (aka sikaflex). men da må vell begge sider være rue så det får feste. Tec7 er MS-polymer og tåler ikkje frost. (og limer heller ikkje plastikk.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint bruke sikaflex eller tech7 på denne. Da detter den ihvertfall aldri av og når en engang skal ta den av så kan limen enkelt fjernes. 

(selv brukt begge limene på dette og tatt av igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint bruke sikaflex eller tech7 på denne. Da detter den ihvertfall aldri av og når en engang skal ta den av så kan limen enkelt fjernes. 

(selv brukt begge limene på dette og tatt av igjen)

Du limte rett på "halvpolert" lakk? har ikkje polert bilen etter vineren, burde kanskje gjøres før eg polerer?

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg gjorde, dette er jo endel år siden nå. Men når jeg tenker meg om nå så var det vel sika på vingen og tec7 på et spoiler sverd.

Men tror jeg ville polert først ja, sånn at du får vekk all smusset og hinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg gjorde, dette er jo endel år siden nå. Men når jeg tenker meg om nå så var det vel sika på vingen og tec7 på et spoiler sverd.

Men tror jeg ville polert først ja, sånn at du får vekk all smusset og hinner.

Okei, går for den løsninga der. tar noe Marin & teknikk (Sikaflex). lakerer den svart først.

Trur det var slik at Casco kjøpte opp Sikaflex og kalte det marin og teknik, selger det selv på jobben. 

eller så var det omvendt og sikaflex kjøpte opp casco og tok navnet. er ikkje sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken polering bruker du? Jeg ville tenkt meg om før jeg polerte der jeg skulle lime.. Mange poleringer du kjøper som er uten slipemiddel inneholder voks som legger seg som en hinne på lakken ( for og få glans ) som igjen kan gjøre at limet ikke får den heften det skal ha. Jeg ville rengjort det omtådet jeg skulle lime før jeg satt spoileren på [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken polering bruker du? Jeg ville tenkt meg om før jeg polerte der jeg skulle lime.. Mange poleringer du kjøper som er uten slipemiddel inneholder voks som legger seg som en hinne på lakken ( for og få glans ) som igjen kan gjøre at limet ikke får den heften det skal ha. Jeg ville rengjort det omtådet jeg skulle lime før jeg satt spoileren på [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sant det, kan jo altids maskere området der eg skal lime, når eg skal polere. så limer eg den på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...