Gå til innhold

E39 M52b20 ---> M52TU 2,8liter

Anbefalte innlegg

Hadde du kunne gått i dybden med ka som må byttes? går fra en enkel vanos til dobbel. vet de er forskjell på speedometer osv :) 

Var ute å prøvde 528 i sta og merket at der va en god del meir trøkk en i den usle 2litern  :beer:

Visst han sier det er "null problem", så har han neppe gjort dette selv. De som har gjort\prøvd dette har gitt tilbakemeldinger om at det er langt fra plug and play. Ta en søk her på forumet du.

M52 og M52TU motoren er mer forskjellig en navnet skulle tilsi. M52TU motoren er mer lik M54 motoren, enn M52 motoren. Skal du likevell gå i gang med dette, så kan du belage deg på å flytte alt inkl ledningsnett, hjerne osv over. Og en del kodejobb på toppen av det hele.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst han sier det er "null problem", så har han neppe gjort dette selv. De som har gjort\prøvd dette har gitt tilbakemeldinger om at det er langt fra plug and play. Ta en søk her på forumet du.

M52 og M52TU motoren er mer forskjellig en navnet skulle tilsi. M52TU motoren er mer lik M54 motoren, enn M52 motoren. Skal du likevell gå i gang med dette, så kan du belage deg på å flytte alt inkl ledningsnett, hjerne osv over. Og en del kodejobb på toppen av det hele.

Vet du om de går ann å flyye over nøkkel modulen husker ikke namnet og bytte over tenningslåsen er de noe som kan hindre koding? har heile delebilen så er tilgjengelig til alle deler fra den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går IKKE om du bare bytter motor.

Dobbel vanos motor har elektronisk gasspedal så du må flytte hele sikkringsboksen og alle ledningene/elektonikken i dashbordet for å få dette til.

Kjenner ikke til noen som har gjort dette, men vet flere som har gitt opp (hadde ikke donorbil).

Ettermontere elektronikken som trengs vet jeg ikke om er mulig, Da er det lettere å bytte ledningsnett/dashbord inne i bilen. (dette er mye jobb)

Tips : Sett inn enkel vanos motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går IKKE om du bare bytter motor.

Dobbel vanos motor har elektronisk gasspedal så du må flytte hele sikkringsboksen og alle ledningene/elektonikken i dashbordet for å få dette til.

Kjenner ikke til noen som har gjort dette, men vet flere som har gitt opp (hadde ikke donorbil).

Ettermontere elektronikken som trengs vet jeg ikke om er mulig, Da er det lettere å bytte ledningsnett/dashbord inne i bilen. (dette er mye jobb)

Tips : Sett inn enkel vanos motor.

Takk for tilbakemelding, har slått fra meg å sette i dobbelvanosen.. Han eg kjøpte donorbilen med sa de var en 1997 modell, men når eg kom heim såg ei at alt va annerledes som luftpute osv så søkte på rammenommere og fant ut at de va slutten av 99. Men er sikkert nokken som vill bytte motoren har akkurat bikket 200tusen lekker ikke heller

\:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...