Gå til innhold

Noen som sveiser om hus på 530d girkasse?

c-bremv
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 months later...
  • 1 month later...

Jeg anbefaler heller å skaffe ei adapterplate. Så slipper du å sveise om den gang kassa ryker. Og du er også garantert ei kasse som ikke er skakk

det er vel det aller beste, men da må du jo ha spacer eller et custom svinghjul vel . pga høyde osv, tilogmed med dobbeltmasse svinghjul så tror jeg svinghjulet blir for "lavt"

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst på adapter, men usikker på svinghjul. Noen som vet hva som kan brukes ? Og koster det skjorta ?

jeg har målt dette en gang , hvis man skal bruke adapterplate en 530d kasse, så når ikke ingående aksel i kassa bort til clutch lammelen engang, så man må få flytta svinghjulet mye lengre ut mot gearkasse

så da må man ha et custom svinghjul å det koster jo litt, tipper man kan få et custom svinghjul for mellom 3000-5000kr + at du må få lagd ei adapterplate, å det er jo heller ikke akuratt gratis :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har handlet dette til din m30 fra krb. Custom lettvektssvinghjul må til ja.

Mener det ligger på en 5k pluss moms for svinghjulet men da har man noe man bare skrur rett på. Angrer fælt på at jeg aldri gjorde det samme selv når jeg hadde m30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har handlet dette til din m30 fra krb. Custom lettvektssvinghjul må til ja.

Mener det ligger på en 5k pluss moms for svinghjulet men da har man noe man bare skrur rett på. Angrer fælt på at jeg aldri gjorde det samme selv når jeg hadde m30

ja er enig, det er uten tvil den beste løsninga. men sant skal sies, når jeg evnt da må ut med si vertfall en 7-8 tusen for adapter og svinghjul, så svir jo det en del kontra og sveise om,

men ja er jo det beste, å ikke minst, har man den adapterplata kan man omtrent bruke hva som helst av gearkasser fra bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si du ryker ei kasse da. Bedre da å gi 4k for ei ny ei å du kan faktisk skru den rett på med engang. Kontra kjøpe en omsveisa en til 7k ish eller hva folk tar for dem nå ;) jeg vet hva jeg ville valgt hvertfall

for min del vertfall så er det ikke sveise delen som er problemet,  å sant skal sies, for de prisa så kan man jo knekke både 2 og 3 omsveisa før det lønner seg da :-P men er enig det er jo noe lettere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...