Gå til innhold

Air conditioning aux fan speed

orala
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som veit om man får kjøpt motstandene som regulerer hastighet på vifta til a/c. 

Såvidt jeg har funnet ut må man kjøpe komplett vifte som koster godt og vel 2000.

Har sett noe på eBay, men ingen til E 39 525i 2001.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen til bimmers!

Bilen din har tilsynelatende ikke den type vifte der disse motstandene kan byttes.

Ref. nr 15 som ikke står i listen

Om du lurer på deler og sånt i fremtiden kan du ta turen dit (bmwfans.info), der velger du bil

og så får du opp alle deler, med delenummer osv. Veldig greit og finne frem.
Du kan også sjekke en del, om den passer på andre en din egen bil osv. :)

Om det er vifta di som er gåen, må du nok bytte den. 
Er du sikker på at det er den som er problemet? Den styres av pulstog, så det er litt vrient og få kjørt den manuelt.

Nå er det jo ikke unormalt at disse viftene ryker av og til heller.

Om du søker på google finner du nok en god del informasjon tenker jeg. :)

Hilsen Fredrik

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Heisann.

Takk for tips. Problemet var at vifta gikk på høy hastighet uten grunn. Alltid når motoren gikk. Kanskje også bare tenninga var på, husker ikke. Trakk derfor ut pluggen rett bak grillen og har kjørt sånn i ca 2 år. Satte i pluggen igjen nå i vår etter vinterlagringa, og alt var som i gamle dager. Ingen viftekjøring. Idag derimot oppdaget jeg at vifta gikk på lav hastighet, A/C ikke på, utetemp ca 15 grader, stillestående bil etter kjøretur, motor på tomgang ca 1 minutt før jeg gikk ut og hørte vifta. Pulstog aner jeg ikke hva er, men det er vel der problemet er siden vifta kan gå både sakte og hurtig. Har du noen tips nå som litt har blitt avklart.? Forøvrig trodde jeg ikke at vifta skulle gå når ikke A/C var skrudd på.

Hilsen Oddbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...