plugg69 Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Prøvde i går å kode x5 min til å ikke bruke tåkelys til corner lights. La inn at den var aktiv og kodet bilen. Den står fortsatt som aktiv, men tåkelysene lyser fortsatt til den siden det blir svinget til.. noen som har opplevd problemer med dette før? Brukte et billig ebay adapter, og hadde kontakt med bilen. Har nå bestilt er originalt bmwhat adapter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Det orginale BMWhat adapteret er en kina kopi av ELM327 men likevel gjør han BMWhat fyren noe med chippen så du bør ha orginal BMWhat ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 15, 2015 Forfatter Share Skrevet April 15, 2015 Rart jeg fikk kodet det inn, men at det ikke hadde noen funksjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Har samme problemet... koding blir aktiv, men ingenting skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 23, 2015 Forfatter Share Skrevet April 23, 2015 Bmwhatadapteret mitt skal være på tur, så får se når det kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet April 24, 2015 Share Skrevet April 24, 2015 (endret) fikk forresten aktivert digitalt speedometern på bilen...så tror det funker men ingen av de andre tingene funka. Endret April 24, 2015 av Super1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 25, 2015 Share Skrevet April 25, 2015 Funker bra til mye den appen, men ikke til alt. Har original kabel, og programvare jeg har betalt for, men likevel er det enkelte bugs.. Kodet inn at jeg skulle slippe å holde inne bremsepedalen for å starte bilen, men det eneste som skjedde var klikking i hundre relè når jeg prøvde å starte bilen, startmotoren ville ikke fyre... Men generelt sett er jeg fornøyd! Fikk fjerna pæresjekken på grøftelysa, og bare dette er verdt prisen man betaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet April 29, 2015 Forfatter Share Skrevet April 29, 2015 Jeg har også betalt for bmwhat, og håper adapteret er kommet når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Det er litt avhengig hva som er mulig å kode på eldre E serier. Det står i appen. Syns det funker bra, spesielt motor parametre som kan leses ut live for feilsøking. De kan også logges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 E70 skal ha full koding med bt adapter ifølge appen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 E70 skal ha full koding med bt adapter ifølge appen.. Ta det med en liten klype salt for det står og at du må prøve testversjonen for å sjekke hvilke moduler bilen har god kontakt med. På min E91 får jeg tilgang til ca 40 av par og seksti og kan kode en god del men langt fra alt. Til alt må du til med tyngre kodingsverktøy og software. F.eks utstyr som primært benytter MOST og FlexRay bus. Har ikke kodet i de baner før men vet at med MOST så må du ha fiberoptisk loop verktøy. Kommer litt an på hvilken serie du har etc. BMWhat fungerer som regel til det meste for oss vanlige dødelige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Ja vil tro det. Var kun den modulen som styrer låser og setebelter jeg ikke fikk kontakt med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Da med kina-billig adapter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Alle adaptere fra BMWhat er kopi av ELM327 men det er fordi det ikke hadde en praktisk betydning. De bygger de om uansett før de selger de videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 Ja det har jeg forstått, however så fikk jeg kodet bort seat belt reminder med bmwhat adapteret, med billig elm kom jeg ikke inn på modulen engang.. comfort eject fungerer ikke i aktiv, og kurvelys får jeg ikke slått av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå