Gå til innhold

BMW E36 supersport evolution senkesett, laveste punkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Har i går montert supersport senke sett, skal inn til vegvesenet neste måned. men spørsmålet er hvor høy skal bilen være fra bakken og opp. har lest noen steder 8 cm og andre sier 11. Er det noen her som har dette settet på sin med 18 tomms hjul?

det gammle settet mitt som jeg tok av, da var det 33 cm fra midten av hjul til hjulbue og bak 31 cm. og har satt bilen med det nye settet 33,5 både forran og bak. hva er det enkleste å legge under bilen og se om den tar tak i noe for å se om bilen er bra nok i høyde. med 2 personer i bilen så subber den ikke i farts dumper ihvertfall og den tar ikke tak i bilens hjulbue

Skrevet

Regelen er 8 cm. Bygg opp noe plank helt til du treffer 8 cm. Lag et oppsett der du får tatt hele bredden på understellet, så er du sikker

Skrevet

Enig i det at du må følge TuV for maks senk. Da jeg godkjente min for en måned tilbake så spurte jeg om det var noe kloss på 8 eller 11 cm, men det sa de ikke noe om. Det var heller ikke nødvendig da jeg senket 40/15mm. Kan jo være en ide å teste med fullastet bil ved å kjøre noen runder begge veier. Det var slik de testet hos meg. Prøvetur med bl.a kjøring i krapp sving mot venstre, så mot høyre for å sjekke om noe subbet. Nå hadde jeg igjen ikke justerbart med moderat senk, men vil tro at de vil se at du har senket innenfor hva som er godkjent med TuV når det er prat om justerbart.

Ellers er det vel 8 cm du skal forholde deg til. Dette gjelder vel alt som er mellom hjulene under hele billengden.

Skrevet

Tuv viser vel bare at det er godkjent og testet senkesett til din modell eller noe sånt? Tok den klossen under min selv om jeg hadde tuv og det i orden. Men det kan jo være forskjellig fra stasjon til stasjon.

Skrevet

Når du skal godkjenne hos statens vegvesen så følger jo de TuV. Da må senkesettet først og fremst være TuV godkjent for din bilmodell og videre være godkjent for bestemte høyder. Så om det er godkjent å senke 6cm så kan du ikke komme med en bil som er senket 7, for da er det utenfor kravene. Hvordan de måler det aner jeg ikke.

Skrevet

Det er vel kloss på plate ja.

Det jeg mente i eksempelet mitt er å senke med, ikke senke til. Hvis du måler hjulbue til nav på originalbil og ditt sett er godkjent for 6cm senk så kan denne avstanden blir 6cm kortere, men ikke 7cm eller 8 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...