Tusle Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Heisann.Har ein -07 525 iX som eg har litt trøbbel med kjølinga på.Putseleg kjem det berre kald luft frå klimaanlegget, so kjem melding om høg motortemp, og etter litt, melding om altfor høg motortemp, og beskjed om å stoppe.Eg stoppar bilen, går ut og opnar litt på lokket på ekspansjonstanken, slik at det kjem ut litt vatn. So er det berre å køyre videre.Hadde ein liten lekkasje frå radiatoren, og trudde det laga trøbbel, men ser ut til at eg har greidd å tette den med flytande kork.Har sjekka feilkoder, og har desse kodene på vannpumpe: 002E81, 002E82, 002E83 og 002E85.Nokon som har ein ide om kva dette kan væra? MvhOdd EgilRimeleg fersk på BMW
^B^M^W^ Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 (endret) Feilkodene betyr utifra denne siden at det er noe feil med vannpumpen eller at kontakten til vannpumpen er brutt. Du må nok da mest sannsynlig ha ny vannpumpe. At du ikke får varm luft fra klimaanlegget stemmer vel med at vannpumpen ikke fungerer eller fungerer dårlig. Jeg ville ikke kjørt en meter mer med bilen dersom jeg hadde indikasjon på at vannpumpen ikke fungerer, da overoppheting kan føre til mer skade. Edit: Hvor langt har bilen/motoren gått? Endret April 19, 2015 av Christian S
Tusle Skrevet April 19, 2015 Forfatter Skrevet April 19, 2015 Feilkodene betyr utifra denne siden at det er noe feil med vannpumpen eller at kontakten til vannpumpen er brutt. Du må nok da mest sannsynlig ha ny vannpumpe. At du ikke får varm luft fra klimaanlegget stemmer vel med at vannpumpen ikke fungerer eller fungerer dårlig. Jeg ville ikke kjørt en meter mer med bilen dersom jeg hadde indikasjon på at vannpumpen ikke fungerer, da overoppheting kan føre til mer skade. Edit: Hvor langt har bilen/motoren gått? Har gått berre 152000. Lurte på om det var vannpumpa som var ustabil ja. Når den går på tomgang ser eg at vatnet sirkulerar. Kan vannpumpa væra litt av og på i og med at den er elektrisk?
Otis Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Enten pumpa, kabler eller mindre sannsynlig, styring av pumpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå