Gå til innhold

Valg av riktige banedekk til min bil (nybegynner)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Driver og ser etter dekk til banekjøring. 

Jeg er nybegynner og trenger hjelp av noen som kan dette her. Kjørte første gang i fjor, og budsjett dekk ble nesten farlig etter noen runder. 

Trur det å sette på R dekk blir bare bortkastede penger når jeg ikke får brukt dem til det dem er gode for.

Ser at Kumho har litt forskjellige banedekk og Federal osv.

Setter stor pris på hjelp her!

Endret av West320ci
Skrevet (endret)

Federal rs-r er vel enda billigere en Toyo :) de hadde faktisk fått litt skryt også :) så det er nok ikke noe dumt alternativ :)

der har du dimmen du leiter etter :) 1400kr per dekk ekke så gærnt! :)

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=19089225.129.4217&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&kategorie=6&Marke=Federal&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Federal&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=F-E-72-3&details=Ordern&typ=D-120336

Endret av Freakshow
Skrevet

Federal rs-r er vel enda billigere en Toyo :) de hadde faktisk fått litt skryt også :) så det er nok ikke noe dumt alternativ :)

der har du dimmen du leiter etter :) 1400kr per dekk ekke så gærnt! :)

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=19089225.129.4217&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&kategorie=6&Marke=Federal&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Federal&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=F-E-72-3&details=Ordern&typ=D-120336

Federal rs-r har jeg ingen kjenskap til, men billig var det. :whistle:

Skrevet

For det budsjettet skal du lete lenge etter R-dekk.

Toyo R888 er fra ca. 2000,- pr.stk. og er vel det billigste.

Som jeg nevner så blir det bortkastede penger uansett
Skrevet

Pris messig så er det nok ikke bortkasta pris på de i forhold til et godt vanlig dekk :) disse dekka er jo godkjent for bruk på vei, eneste er at de kan være litt glatte før du får temp på de! :)

Skrevet
Tittet litt på dem se ☺ hva med dem 595 Evo? Er jo rimeligere, men ser på andre forumer så er det også ok dekk til banekjøring.
Skrevet (endret)

Federal 595 RSR har vært populære som banedekk ja. Skal funke meget bra.  EVOene tror jeg er et mer vanlig gatedekk enn RSR igjen.

Men sliter du så veldig mye dekk da? Jeg hadde dedikerte banehjul, men av flere grunner så kuttet jeg det ut og kjører heller bare på Michelin Pilot SuperSport både på gate og bane. F.eks. Rudskogen så har det vært minimalt med slitasje. 

Endret av StigJ
Skrevet

Federal 595 RSR har vært populære som banedekk ja. Skal funke meget bra. EVOene tror jeg er et mer vanlig gatedekk enn RSR igjen.

Men sliter du så veldig mye dekk da? Jeg hadde dedikerte banehjul, men av flere grunner så kuttet jeg det ut og kjører heller bare på Michelin Pilot SuperSport både på gate og bane. F.eks. Rudskogen så har det vært minimalt med slitasje.

Sliter nok ikke så mye dekk, men dem jeg kjørte med i fjor ble helt kake, så det ble mye krenging og sladd når jeg hadde fått noen runder.

Skrevet

Ja kommer jo an på både dekkvaliteten og ikke minst han bak rattet ;) Jeg er ikke akkurat den mest aggressive der ute, så har kanskje litt å si der :)

Jeg kjørte på mine PSS bakdekk i nesten 3 sesonger. Dvs. ca. 15.000 km totalt. Nå kjører jeg en del negativ camber så det var jo innsiden som fikk tyn. Hadde jeg hatt mindre av det hadde de glatt holdt en sesong til og mer banekjøring. 

Men uansett, vurder 595 RSR. Mye dekk og grep for pengene etter hva jeg har lest av andres erfaringer.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...