ZhilleN Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Har en E36 coupe som nøkker veldig når jeg slipper gassen under kjøring, samt at det slår litt når jeg girer, flere som mener det er clutchen, noen som har opplevd dette og vet problemet? Er veldig irriterende...! Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Tenker det må være motorfestene som er dårlige, typisk slike symptomer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Paulsen Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 når jeg hadde det problemet var det diffen. Første gang var nedre feste knekt. Andre gang var ene innstikket i diffen hoppet utav sporet.. skader ikke å gå under bak og ta en titt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 ja clutchen funker og er bra, har mistenkt at det er foringene til diffen, skal bytte den og se da om det hjelper, evt se etter sprekker til feste, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Vet du hvordan jeg kan se om motorfestene er modne for utskift uten og heve motoren fra putene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Paulsen Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Hmm er det mulig kan være clutchen? Jeg kjører på en sinter clutch med alt annet originalt... CLutchen min kjennes ut som en brems pga trykkplaten er tykkere. Uheldigvis for meg knakk nedre feste til diffen igjen idag.. selve bolten. Aner ikke hvorfor dette skjer :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 slitt lamell er det en som tror det er, men det kommer jo en dunkelyd bakfra under giring, skal handle komplett kit med clutch, lamell osv. men skal sjekke det meste som kan ha noe med problemet, veldig irriterende hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m tech Andreas Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Hardykobling ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Paulsen Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 jeg fant utav hva som va gale med min, med HELT like symptoner, slåing ved giring, og nøkking når jeg slapp gassn... diff foringen va gåen.. byttet og nå er den så god som ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 (endret) Ved dårlige traversforinger blir bilen som en orm etter veien, kan og smelle litt da travers banker i chassis ved deffekte foringer. Jekk opp bilen å bryt mellom traversforingen og chassis med et brekkjærn. Man merker fort om hele bakstillingen er løs. Typisk på eldre bmw`r. Høvelig om man kjøper poly-foringer, de smetter man bare rett dit. Få ut de gamle er jo et liv, men det kurerer man med en 6pakning heineken;) Diffen smeller i chassis om foringene der er gåene. Endret Mai 16, 2015 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå