The Edge Skrevet April 21, 2015 Skrevet April 21, 2015 (endret) Edit: Døpte om tråden da dette ikke lenger gjelder bare ene nøkkelen, det har utviklet seg til at den ikke starter i det hele tatt uansett nøkkel. 97' e39 528ia. Som tittelen sier, den ene nøkkelen min starter ikke lenger bilen. Den dagen det skjedde så startet bilen helt normalt etter å ha stått parkert i over en uke. Parkerte og skulle ta den igjen 2 timer senere, da startet den ikke. Det kom lys i dashen, men starter slo ikke inn, heller ikke klikking som ved dårlig batteri. Koblet på en liten hendig feilkodeleser som jeg alltid har liggende i bilen og fikk på dme meldingen: 12 EWS signal defective. På EWS'en leste jeg ut meldingen: 11 Key no. 2, Incorrect password. Fikk hentet reservenøkkelen og den starter fint med den. Har prøvd igjen flere ganger med den første nøkkelen, men den vil ikke(har alltid brukt denne nøkkelen som nå ikke vil mere).. Hva må jeg gjøre for å få denne nøkkelen til å virke igjen? Er det noe som har kommet ut av synk med startsperren,eller kan det være transponderen i nøkkelen som er defekt? Begge nøklene låser opp og låser bilen uten problem via fjernkontrollen. Kan ha fått et forvarsel for noen uker siden (med samme nøkkelen). Da ville den ikke starte på akkurat samme måte, bare skrudde av tenningen og prøvde igjen, da kom den. Så det kan jo være at et eller annet har begynt å fjuske for så å konke helt ut nå.. Endret April 28, 2015 av The Edge
scoot Skrevet April 21, 2015 Skrevet April 21, 2015 Prøv dette, kan hende den har mistet "hukommelsen" The Edge reagerte på dette 1
The Edge Skrevet April 21, 2015 Forfatter Skrevet April 21, 2015 Aha, det var kjapt, kan det virkelig være så enkelt. Takk for svar. Tar ikke sjangsen på å prøve dette nå og risikere å bli strandet i fall jeg skulle rote til for den fungerende nøkkelen også, skal prøve dette til helgen. Har jo en og annen gang fått melding om remote key battery eller noe sånt når jeg setter nøkkelen i tenningen, men har aldri i den sammenheng hatt problem med å låse opp/ låse bilen eller å starte den. Vet ikke om det skulle ha noe å si. Fungerer prosedyren over om jeg får tak i en brukt e39 nøkkel og flytter transponderen over til min nøkkel i tilfelle det skulle være transponderen som er gåen?
scoot Skrevet April 21, 2015 Skrevet April 21, 2015 Jeg er ikke heelt sikker på hvordan dette fungerer. Men hvis en nøkkel fungerer på låsen din, så er det gjerne bare EWS/Antisperra som ikke er kodet til chippen i nøkkelen. Noe det for meg høres ut som i ditt tilfelle. Det skal godt gjøres å ødelegge din fungerende nøkkel i denne prosessen, da den kun brukes for å "åpne" EWS slik at den er mottakelig for en ny nøkkel. Men i denne dataverden kan man jo ikke garantere noen ting
The Edge Skrevet April 24, 2015 Forfatter Skrevet April 24, 2015 (endret) Det fungerte fint det. Prøvde igjen i dag også med den nøkkelen jeg fikk problemer med, den ville fortsatt ikke starte bilen, men etter å ha gjort som i videoen fungerer nå begge nøklene igjen Ekkelt om dette plutselig hadde skjedd på tid og sted langt borte fra reservenøkkelen.. Endret April 24, 2015 av The Edge scoot reagerte på dette 1
The Edge Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 (endret) Vel, problemet er der fortsatt, og når det er problem kan den trøble med begge nøklene. Det jeg også legger merke til er at når den ikke vil starte kommer det også en pling når jeg skrur på tenningen, med meldingen "Check Front Foglights" eller noe lignende i instrumentclusteret.. Senest i morges stod jeg der plutselig på bensinsatsjonen og fikk ikke start med noen av nøklene. Da var jo meldingen om tåkelysene der. Holdt den i startposisjon noen sekunder, så plutselig forsvant meldingen og starteren slo inn og den startet. Etter dette har begge nøklene fungert igjen.. Hva kan forårsake dette? Kan det være bakstykket på tenningslåsen som trøbler igjen? Jeg bytta jo det for noen år siden.. Leste ut feilmeldinger med INPA i helgen, fikk noen tyske meldinger på ews'en som henviste til begge nøklene, men noterte meg ikke hva i farten. Noen forslag? Endret April 27, 2015 av The Edge
scoot Skrevet April 27, 2015 Skrevet April 27, 2015 Det kan fort være bakstykket, kjøpte du originalt?
The Edge Skrevet April 27, 2015 Forfatter Skrevet April 27, 2015 Det kan fort være bakstykket, kjøpte du originalt? Kjøpte fra Koed men valgte originalt ja.
The Edge Skrevet April 28, 2015 Forfatter Skrevet April 28, 2015 (endret) Noen enkel måte å bypase startsperren på denne skrapkassa? Dumt spørsmål kanskje, sånt skal vel ikke være enkelt.. Nå starter ikke driten i det hele tatt, så er strandet på sted med begrensede muligheter for å skru.. Får heller ikke lenger varsel på tåkelysene så vet ikke om dette har med bakstykket på tenningslåsen å gjøre.. Kan jo være EWS'en som streiker i og med der ligger feilkoder på ews'en. Får følgende meldinger fra EWS (lest ut via en håndholdt feilkodeleser) P0013 P000F 11 Key no. 2, incorrect password p0003 01 Key no. 1, incorrect password 31 Key no. 4, incorrect password. Går det an å reinitialisere ews'en via inpa/carsoft/bmw scanner 1.4 så den godtar nøklene igjen dersom det er det som er problemet?? Endret April 28, 2015 av The Edge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå