Eirik Paulsen Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 Hei har en 325. Hvor jeg har byttet diff flere ganger., Nedre diffeste knekker skruen HELE tiden. Går et par dager så knekker skruen, Det er en M12 6kant skrue, Noen som har aning hvorfor dette skjer. ingenting annet er gale, kun det som knekker HELE tiden,.
Otis Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 Mulig den er erstatte med en for svak bolt, som feks 8.8, men det burde kanskje være 12.9? Litt lesestoff: http://www.lhe.no/Files/Fasthetsklasser.pdf bmwmann24 reagerte på dette 1
lierbimmer Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 strammer du for hardt? bruker du orginal bolter? andre svakheter i bakstell som gjør at all last går mot denne? kjør på med 12.9 bolt som otis anbefaler
evi Skrevet April 25, 2015 Skrevet April 25, 2015 Får den belastninger i noen andre retninger enn det den er konstruert for?
Eirik Paulsen Skrevet April 26, 2015 Forfatter Skrevet April 26, 2015 Nei den får ikke belastninger noe annet enn det den skal... har bestilt denne typen nå original, det skal vell gå? Tror jeg har brukt den det står 8,8 på før. Aner ikke hva det betyr, om det er styrke eller noe Dette er info på den nye:; M12X1,5X80 ZNS3 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/314/33_0371/921596 NR 16 PÅ BILDE PÅ LINKEN Noen som vet om det er 12,9?
evi Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 Om den sitter dårlig i noen av de andre festene så kan det bidra til at den får ekstra påkjenninger, for eksempel. Men ja, tallet angir strekkfastheten. Jo høyere tall, jo mer tåler de før de strekker seg / går til brudd. Du kan ta med skruen til Tess / Tools / Würth el. og kjøpe evt. bestille skruen du trenger.
Eirik Paulsen Skrevet April 26, 2015 Forfatter Skrevet April 26, 2015 Om den sitter dårlig i noen av de andre festene så kan det bidra til at den får ekstra påkjenninger, for eksempel. Men ja, tallet angir strekkfastheten. Jo høyere tall, jo mer tåler de før de strekker seg / går til brudd. Du kan ta med skruen til Tess / Tools / Würth el. og kjøpe evt. bestille skruen du trenger. Okey forbanna irriterende aldri hørt om noen som har samme problemet med diffen... ska prøve å få inni org skruen når eg får ann på mandag
bmwmaxi Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 Helt sikker på at ingen foringer begynner og bli dårlig? Ta en nøye kontroll med brekkjern. Kan også være dårlige foringer på bærearmer, slik at drivaksel blir trykket helt sammen og dytter diff over til siden.
Eirik Paulsen Skrevet April 26, 2015 Forfatter Skrevet April 26, 2015 Helt sikker på at ingen foringer begynner og bli dårlig? Ta en nøye kontroll med brekkjern. Kan også være dårlige foringer på bærearmer, slik at drivaksel blir trykket helt sammen og dytter diff over til siden. Hvordan sjekker jeg om foringene er dårlig egentlig?
evi Skrevet April 26, 2015 Skrevet April 26, 2015 Du kjenner etter om det er mye bevegelse. De skal være relativt thighte, så er det mye bevegelse kan skruen ta en del av belastningene istedenfor foringene..
Eirik Paulsen Skrevet April 28, 2015 Forfatter Skrevet April 28, 2015 fant foringen til skruen som knakk. var heeeelt lealaus. midtdelen av foringen var nesten helt løs. tror det var dette.. holder på å bytte nå evi reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå