Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med min E34 525ix, den har en M50B25 motor, og har vært vanskelig å starte og gått litt ujevnt på tomgang siden jeg kjøpte den. Men for cirka 3 uker siden ville den ikke starte i det hele tatt, fant ut at veivsensoren var gåen, bytta den i går, og nå starter den fint, men sviver ikke på tomgang, uten luftmassemåleren sviver den hvertfall, men lukter bensin av eksosen, og det ryker ganske mye hvitt/grått når den begynner å bli varm. Rensa luftmassemåleren med elektronikkrens før jeg bytta veivsensoren, kan det ha drept den helt?

Og er det normalt at det ryker av eksosen uten luftmassemåleren kobla til? Kan det være katalysatoren som blir alt for varm på grunn av feit blanding? Forrige eier mente toppakninga kunne være gåen på grunn av mye hvit røyk, men den hadde stått med nesten tom tank i 2 år, og røyken forsvant med ny bensin og kondensfjerner, den bruker heller ikke kjølevann. Olja og kjølevannet ser også fint og reint ut, toppakninga ble bytta på verksted i 2011 men motoren har gått 380 000, så det er jo mulig at toppen er sprekt eller noe.

Skrevet

Var på vei, men kom på at jeg bytta til et annet bensinpumperele jeg hadde liggende, før jeg bytta veivsensoren, bytta tilbake, også funka alt fint, og røyken forsvant etter en liten kjøretur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...