Fidelio Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Hei, Opplevde bensinkutt på lørdag når jeg kjørte på Rudskogen. Det skjedde når jeg kom ut på langsletta, ca 100 meter kanskje etter "breidsladdsvingen" bilen bare kuttet, og fikk nesten hodet slått i rattet , jeg tro i clutchen og la den over i 4 gir, og bilen fungerte fint igjen. ingen antydninger til at noe hadde skjedd. lå vel nesten på 5 tusen omdr. når det skjedde. Bensinmåleren viste vel ca litt over kvart tank. Spørsmålet mitt er: Er dette vanlig? Hva kan være årsak? Det er en 320 2003 modell om det har noe å si Endret Mai 4, 2015 av West320ci
janerik171187 Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) All bensin forsvant sikkert fra pumpa i svingen. Men hadde nok i systemet til litt lenger. "Litt" bra å få varsel om mote bensin og. Kjørte tørr tanken på e30meet i fjor jeg. Nå er min (e30 da) modda endel da med catchtank og greier. Fungerte helt fint til det brått var tomt gitt Endret Mai 4, 2015 av janerik171187 quandt1960 og Fidelio reagerte på dette 2
quandt1960 Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Enig i det janerik skriver. Er vel slik som med olja i bunnpanna hvis du ikke har tørrsumpsmøring. Væsken kommer seg vekk fra pumpens rør på sugeside slik at pumpen suger tørt en mindre periode.
Fidelio Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Skrevet Mai 4, 2015 Ja pumpa er på høyre side, og sensor på venstre side trur jeg? Hva kan gjøres for å forhindre dette? Det var jo bare en gang, men uansett en gang for mye for min del
Espen Aass Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Ja pumpa er på høyre side, og sensor på venstre side trur jeg? Hva kan gjøres for å forhindre dette? Det var jo bare en gang, men uansett en gang for mye for min del Enkleste er vel og kjøre med mest mulig bensin i tanken. Ellers må vel tanken bygges om med skvælpekammer. Men er du sikker på at det er bensintilførsel som er årsaken? Vil vel begynne og fuske da å ikke kutte brått. Sikker på at ikke tenning kuttet? Tatt en diagnose? Nå var riktignok dette en Porsche 944 Turbo, men der hadde jeg et liknede problem, da tenning kuttet pga for høyt turbotrykk hvis det var kjølig vær. Over ca 20 grader gikk den normalt. Her var det en føler i DME boksen som var defekt. Endret Mai 4, 2015 av Espen A.
Fidelio Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Skrevet Mai 4, 2015 Enkleste er vel og kjøre med mest mulig bensin i tanken. Ellers må vel tanken bygges om med skvælpekammer. Men er du sikker på at det er bensintilførsel som er årsaken? Vil vel begynne og fuske da å ikke kutte brått. Sikker på at ikke tenning kuttet? Tatt en diagnose? Nå var riktignok dette en Porsche 944 Turbo, men der hadde jeg et liknede problem, da tenning kuttet pga for høyt turbotrykk hvis det var kjølig vær. Over ca 20 grader gikk den normalt. Her var det en føler i DME boksen som var defekt. Jeg vet ikke, Har ikke diagnoseutstyr, men jeg kan få dratt på mekonomen å få tatt en sjekk.. Bilen er utstyrt med presse, lader 0.45. Kanskje dumt spørsmål, om coilen f.eks ryker under kjøring, kan det skje da? Fikk beskjed av ESS at det er typisk med presse, at dem ryker oftere.
Espen Aass Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Coilen virker, eller virker ikke. Om den ryker, så vil den ikke fungere mer. Eneste er hvis det er dårlig kontakt i det elektriske ledningsnettet. Men da hadde vel skjedd andre steder en på Rudskogen også vil jeg tippe. Hvis det er bensintilførsel vil den mest sansynlig fuske og dra dårlig. Sier ikke at det ikke er det, men "bråstopp" vil jeg tippe er noe med tenning/elektrisk. Endret Mai 4, 2015 av Espen A.
Fidelio Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Skrevet Mai 4, 2015 Coilen virker, eller virker ikke. Om den ryker, så vil den ikke fungere mer. Eneste er hvis det er dårlig kontakt i det elektriske ledningsnettet. Men da hadde vel skjedd andre steder en på Rudskogen også vil jeg tippe. Hvis det er bensintilførsel vil den mest sansynlig fuske og dra dårlig. Sier ikke at det ikke er det, men "bråstopp" vil jeg tippe er noe med tenning/elektrisk. Bilen sluknet ikke eller noe, den bare falt på turtall. Kom ikke noe opp noen feilmelding eller slikt. Jeg dro bilen over i 4 gir og kjørte rolig. Dro på igjen etter slakteren, og gikk normalt. Men blir litt synsing, skal få tatt diagnose.
Espen Aass Skrevet Mai 4, 2015 Skrevet Mai 4, 2015 Det skjedde når jeg kom ut på langsletta, ca 100 meter kanskje etter "breidsladdsvingen" bilen bare kuttet, og fikk nesten hodet slått i rattet Ok, men oppfattet dette som "bråstopp" jeg da.... Diagnose er nok den beste løsningen ja. Utrolig mye rart som kan skje med en bil....
Fidelio Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Skrevet Mai 4, 2015 Ok, men oppfattet dette som "bråstopp" jeg da.... Diagnose er nok den beste løsningen ja. Utrolig mye rart som kan skje med en bil.... Formulerte mg litt dårlig ser jg. Kan skrive her når jeg har tatt diagnosen. Takk for hjelpen så langt
bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2015 Skrevet Mai 5, 2015 Eneste du kan gjøre som en liten forbedring, er og ta opp/ut pumpa og sette på en slange bit som går bort til mitten av tanken.
Fidelio Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Skrevet Mai 6, 2015 Da var den sjekket, lå kun 1 feil inne og det var strømkutt på kjøleviften, og den feilen hadde ligget der siden mai 2006...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå