Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Opplevde bensinkutt på lørdag når jeg kjørte på Rudskogen. 

Det skjedde når jeg kom ut på langsletta, ca 100 meter kanskje etter "breidsladdsvingen" bilen bare kuttet, og fikk nesten hodet slått i rattet :P, jeg tro i clutchen og la den over i 4 gir, og bilen fungerte fint igjen. ingen antydninger til at noe hadde skjedd. lå vel nesten på 5 tusen omdr. når det skjedde. Bensinmåleren viste vel ca litt over kvart tank. 

Spørsmålet mitt er: Er dette vanlig? Hva kan være årsak? 

Det er en 320 2003 modell om det har noe å si :)

Endret av West320ci
Skrevet (endret)

All bensin forsvant sikkert fra pumpa i svingen. Men hadde nok i systemet til litt lenger.

"Litt" bra å få varsel om mote bensin og.

Kjørte tørr tanken på e30meet i fjor jeg. Nå er min (e30 da) modda endel da med catchtank og greier. Fungerte helt fint til det brått var tomt gitt

Endret av janerik171187
Skrevet

Enig i det janerik skriver. Er vel slik som med olja i bunnpanna hvis du ikke har tørrsumpsmøring. Væsken kommer seg vekk fra pumpens rør på sugeside slik at pumpen suger tørt en mindre periode. 

Skrevet

Ja pumpa er på høyre side, og sensor på venstre side trur jeg? 

Hva kan gjøres for å forhindre dette? Det var jo bare en gang, men uansett en gang for mye for min del :P 

Skrevet (endret)

Ja pumpa er på høyre side, og sensor på venstre side trur jeg? 

Hva kan gjøres for å forhindre dette? Det var jo bare en gang, men uansett en gang for mye for min del :P

Enkleste er vel og kjøre med mest mulig bensin i tanken.

Ellers må vel tanken bygges om med skvælpekammer.

Men er du sikker på at det er bensintilførsel som er årsaken?

Vil vel begynne og fuske da å ikke kutte brått.

Sikker på at ikke tenning kuttet?

Tatt en diagnose?

Nå var riktignok dette en Porsche 944 Turbo, men der hadde jeg et liknede problem, da tenning kuttet pga for høyt turbotrykk hvis det var kjølig vær.

Over ca 20 grader gikk den normalt. Her var det en føler i DME boksen som var defekt.

Endret av Espen A.
Skrevet

Enkleste er vel og kjøre med mest mulig bensin i tanken.

Ellers må vel tanken bygges om med skvælpekammer.

Men er du sikker på at det er bensintilførsel som er årsaken?

Vil vel begynne og fuske da å ikke kutte brått.

Sikker på at ikke tenning kuttet?

Tatt en diagnose?

Nå var riktignok dette en Porsche 944 Turbo, men der hadde jeg et liknede problem, da tenning kuttet pga for høyt turbotrykk hvis det var kjølig vær.

Over ca 20 grader gikk den normalt. Her var det en føler i DME boksen som var defekt.

Jeg vet ikke, Har ikke diagnoseutstyr, men jeg kan få dratt på mekonomen å få tatt en sjekk.. Bilen er utstyrt med presse, lader 0.45.  Kanskje dumt spørsmål, om coilen f.eks ryker under kjøring, kan det skje da? Fikk beskjed av ESS at det er typisk med presse, at dem ryker oftere.

Skrevet (endret)

Coilen virker, eller virker ikke. Om den ryker, så vil den ikke fungere mer. Eneste er hvis det er dårlig kontakt i det elektriske ledningsnettet.

Men da hadde vel skjedd andre steder en på Rudskogen også vil jeg tippe.

Hvis det er bensintilførsel vil den mest sansynlig fuske og dra dårlig. Sier ikke at det ikke er det, men "bråstopp" vil jeg tippe er noe med tenning/elektrisk.

Endret av Espen A.
Skrevet

Coilen virker, eller virker ikke. Om den ryker, så vil den ikke fungere mer. Eneste er hvis det er dårlig kontakt i det elektriske ledningsnettet.

Men da hadde vel skjedd andre steder en på Rudskogen også vil jeg tippe.

Hvis det er bensintilførsel vil den mest sansynlig fuske og dra dårlig. Sier ikke at det ikke er det, men "bråstopp" vil jeg tippe er noe med tenning/elektrisk.

Bilen sluknet ikke eller noe, den bare falt på turtall. Kom ikke noe opp noen feilmelding eller slikt. Jeg dro bilen over i 4 gir og kjørte rolig. Dro på igjen etter slakteren, og gikk normalt. Men blir litt synsing, skal få tatt diagnose.
Skrevet

Det skjedde når jeg kom ut på langsletta, ca 100 meter kanskje etter "breidsladdsvingen" bilen bare kuttet, og fikk nesten hodet slått i rattet :P

Ok, men oppfattet dette som "bråstopp" jeg da....

Diagnose er nok den beste løsningen ja.

Utrolig mye rart som kan skje med en bil....

Skrevet

Ok, men oppfattet dette som "bråstopp" jeg da....

Diagnose er nok den beste løsningen ja.

Utrolig mye rart som kan skje med en bil....

Formulerte mg litt dårlig ser jg. Kan skrive her når jeg har tatt diagnosen. Takk for hjelpen så langt

Skrevet

Da var den sjekket, lå kun 1 feil inne og det var strømkutt på kjøleviften, og den feilen hadde ligget der siden mai 2006...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...