godalive Skrevet Mai 4, 2015 Share Skrevet Mai 4, 2015 Har kjøpt meg en 2011 F11, og skal ha ordentlig lyd! Har s676a Hifi speaker system. Regner at denne forsterkeren driver alle høyttalerne? Da jeg huket av kontakten under spilling ble det i hvert fall helt stille (Men ingen feilmeldinger). Det ser ut til å være to tykke kabelpar til hver sin sub, et tykt par til strøm og jord samt 6-8 par med tynnere kabler. Jeg skal koble det til en Rockford fosgate 3sixty.3, håper det finnes et eller annet kabelsett til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mai 4, 2015 Share Skrevet Mai 4, 2015 Hei, den forsterkeren driver alle høyttalerne ja. Adapter til den sorte kontakten på bildet ditt er dessverre ikke å få kjøpt meg bekjent. Det er en kar (Technic) på e90post.com & bimmerfest.com som lager og selger plug&play kit for å kople factory harness videre til ettermarkedsforsterker. Men det han lager er til E9x og kontakten er ikke identisk på F11 kan jeg se. Anyways, det jeg skulle frem til: Ifølge Technic er det ikke mulig å få kjøpt en kontakt som passer mot BMW's kontakt. Han tegnet en selv og fikk et firma til å produsere den. Du får nesten google litt, kan jo være en ivrig sjel der ute som lager slikt til 5-serie også (Jeg endte med å klippe av pluggen. Høyttalerkablene var lange nok til at de gikk inn på ny forsterker. Loddet på RCA-plugger på signalkablene.) Bilde av Technic sitt plug&play harness til E9x: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
godalive Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2015 Hei, og takk for svar! Veldig greit med folk som har vært gjennom prosessen allerede. Et tilleggspørsmål, hvis du har tid... : Vet du om signalet som kommer fra headunit er frekvensjustert, eller foregår deling/equalizing i forsterkeren? Det er forresten både høy- og lavnivå inngang på 3sixty.3, så jeg må finne ut hva som er mest hensiktsmessig. Kikket på tråden din, btw, det var interessant! Jeg hadde også lyst på de Morel`ene, men endte opp med DLS UP4. Skal ha 8" sub`er under setene, så jeg må tette de kassene helt. Det er lavtbyggende fra MB Quart (RLP204). Og så blir det JL audio 12W6v2 i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mai 4, 2015 Share Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Det er fulltone ut fra HU til forsterker. Du kan manuelt justere Treble og Bass på HU. Setter du disse til 0 så har du rimelig flat frekvensrespons. Tweeter og mellomtone i dørene er koplet i parallell (samme kanal fra forsterker), med en kondensator som høypassfilter for tweeter. Kondensatoren er lodda på kabelen som går fra mellomtone til diskant, så den blir du kvitt når du fjerner den originale tweeter'n. Lavpassfilter for 8" sitter i forsterkeren. (Bittelitt usikker på denne men kan ikke skjønne annet enn at det må være sånn det er gjort) Det er low-level output fra HU. Merk at alt dette gjelder 676 HiFi i E9x, men jeg har inntrykk av at anleggene er veldig likt spekket på tvers av seriene. Så det burde ikke være de store forskjellene på disse tingene i ditt anlegg kontra mitt. Endret Mai 4, 2015 av OveN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
godalive Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Faktisk veldig gode nyheter for meg. Da slipper jeg å demontere spilleren for å koble til på baksiden. Skal nok finne meg et koblingskart, slik at jeg får riktig kanal og +/-. Takk for hjelpen så langt. EDIT: Legger ved et par bilder av bilen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
godalive Skrevet Mai 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2015 Hei, den forsterkeren driver alle høyttalerne ja. Adapter til den sorte kontakten på bildet ditt er dessverre ikke å få kjøpt meg bekjent. Det er en kar (Technic) på e90post.com & bimmerfest.com som lager og selger plug&play kit for å kople factory harness videre til ettermarkedsforsterker. Men det han lager er til E9x og kontakten er ikke identisk på F11 kan jeg se. Anyways, det jeg skulle frem til: Ifølge Technic er det ikke mulig å få kjøpt en kontakt som passer mot BMW's kontakt. Han tegnet en selv og fikk et firma til å produsere den. Du får nesten google litt, kan jo være en ivrig sjel der ute som lager slikt til 5-serie også (Jeg endte med å klippe av pluggen. Høyttalerkablene var lange nok til at de gikk inn på ny forsterker. Loddet på RCA-plugger på signalkablene.) Bilde av Technic sitt plug&play harness til E9x: HiFi harness.jpg Takker for info! Har nå bestilt nevnte (og viste) kabelsett fra Technic. Hadde en kort "passiar" med ham på "bimmerfest", og fikk bekreftet at settet passer til bilen. Fikk beskjed om å sjekke at tilkoblet forsterker/DSP takler det balanserte signalet fra HU. Nå er det bare å vente.... Jeg har planer om å modifisere høyttalerkassene under setene, slik at de kan håndtere en vanlig sub (MB Quart RLP204, lavtbyggende 8-toms). Noen som har erfaring med å gjøre kassene tette (sealed enclosure)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå