stighalv Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Hei, Noen som vet om disse modellene er utstyrt med hydraulisk gir? eller om det er en lett måte for meg selv å sjekke dette? Spør fordi jeg opplever at bilen kan være skikkelig vrien å få fra fri til første gir og må til tider slure for å få den til å hoppe inn i første gir - Hadde samme problemet på en gammel e36 jeg hadde, og da var det lavt bremsevæskenivå som gjorde dette da det var hydraulisk gir... Hvis det ikke er hydraulisk gir så vill jeg tippe det er giroverføringen fra fri->første som begynner ta kvelden? noen som vet om det er en stor jobb å skifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Du hadde nok ikke hydraulisk gir, men clutch. Lyser vel på lampa for lite bremseveske hvis det er det. Kan være overføring, dårlige motor/girkasse fester eller clutch/svinghjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stighalv Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Du hadde nok ikke hydraulisk gir, men clutch. Lyser vel på lampa for lite bremseveske hvis det er det. Kan være overføring, dårlige motor/girkasse fester eller clutch/svinghjul. Hehe ja så klart *Mobb mobb* Tenkte bare at det kunne være overføringen ettersom det kun er inn i første den sliter - men som du sikkert merker så sitter jeg på veldig lite kunnskap når det kommer til bilmekk...Får levere den inn hvis det kan være en av de mange punktene du listet opp så får det bli opp til de som kan det å finne feilen. Takk uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Hvis du har bilen i fart når du forsøker å sette den i 1. gir, så er det helt normalt. Slik er det bare med manuellt gir. Har med synkronisering å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abf Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 Samme problem her 05' 116i, men tenker ikke så mye på det lenger, drar den ned mot 2. såvidt og opp igjen. Verst når det er kaldt ute antar jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå