Dying Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 (endret) Hei alle bmw-eiere. Har hatt mye problemer med min e39 97mod. siste året. Det startet med at bilen gikk varm og at toppen ble skeiv. Heldig som jeg var fikk jeg kjøpt en ny topp rimelig. Alt fungerte fint etter det helt til montering av termostat da ble den varm igjen og kjølevesken forsvant. Fant ikke ut hvor det kom fra og helte på radiatortett. Alt har fungert bra til inntil nylig da begynte motoren å riste noe jævlig, spesielt på lavt turtall. Tenkte det var defekt coil, prøvde å bytte plugger og coil uten bedring. På en av tennpluggene var det litt olje på tuppen. Har fått bekreftet det er problemer med kompresjon. Hva tror dere? er den død eller er det håp? Tusen takk på forhånd Mvh Endret Mai 5, 2015 av Dying Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Tettevæsker på flaske er i beste fall midlertidig fiks, å helle det på og anta at jobben er gjort er lettvint, men ganske naivt. Nå sier du ikke hvilken motor du har, men om det er typ en m52b20 så koster de ikke all verden. Da er det kanskje like greit å hive inn en ny, sammen med fresh radiator. Hvorvidt det er verdt det får du nesten vurdere utifra resten av standen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dying Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Ok. Hva tror du problemet er, slitt stempel (ringer)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Nja, når åpenbart både kjølevæsken og oljen har endt opp på feil steder så er det fort topp/toppakning. Om du skal få en holdbar løsning på dette så må du tenke på at kjølevæsken stikker av noe sted også. Da er det fort rimeligere å sette inn en annen motor enn å plukke i biter den du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dying Skrevet Mai 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2015 Tenkte ikke ha bilen så veldig lenge, så er mer på utkikk etter løsninger som gjør at den kan holde ett års tid. Hvordan er det med bytte av stempelringer er det en stor jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 5, 2015 Share Skrevet Mai 5, 2015 Det blir nok ganske omfattende. Spørs på hvor mye du får skrudd selv. Om du ikke er redd for å prøve deg fram og ha bilen stående noen dager så koster det nok ikke så veldig mye mer enn tiden din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå