Gabz Skrevet Mai 6, 2015 Skrevet Mai 6, 2015 Når statens vegvesen skal se på bilen for å godkjenne at den er ombygd fra varebil til personbil (er snakk om en E39 touring som bare måtte sette i bakseter), hva ser de på og hvor nøye er de? Ble tydeligvis satt av en hel time til det, så er kanskje litt omfattende sjekk?
Trond H. Olsen Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 Når statens vegvesen skal se på bilen for å godkjenne at den er ombygd fra varebil til personbil (er snakk om en E39 touring som bare måtte sette i bakseter), hva ser de på og hvor nøye er de? Ble tydeligvis satt av en hel time til det, så er kanskje litt omfattende sjekk? Når jeg gjorde dette for 6år siden så tok hele sjekken ca30min inkl papirarbeid. Det de gjorde var følgende; Sjekke at seter, belter og belteutløsere var fastskrudd og at de fungerte som de skulle. Sjekket at rammenummeret stemte med bilen, og tok en drøss med bilder. Var ganske grei å ha med å gjøre her i Bergen. Sjekken tok no bare 10min men papirmøllen tok litt lenger tid, skyldte på treghet i datasystemet.
Gabz Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Skrevet Mai 7, 2015 Greia er at et bar skruer manglet på setene, så det ene metall-dekselet som holder over "hjulet" som gjør at setene felles ned, er ikke montert. Også sitter den ene "sideputen" bare med klips, da det manglet en skrue her også. Er dette ting som kan gjøre at det ikke blir godkjent? Får fortsatt lagt dem ned og de sitter godt.
Trond H. Olsen Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Hvis setene kjennes løs ut når de tar i de, så tror jeg ikke de blir så fornøyd. Men kjennes de fast ut, så skal det gå fint, men dette er bare synsing fra min side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå