The_transporter Skrevet Mai 8, 2015 Skrevet Mai 8, 2015 https://youtu.be/f336MiKb-2Q Har hatt denne ploppelyden en god stund, og den blir ikke værre, og later til å komme sammen med ventiltikken, noen andre som har opplevd lignende? Tror ikke det er rådebank, da det er mer mekanisk en denne lyden som regel. hvis teksten er megastor beklager jeg, ser slik ut på telefonen og får ikke endret det. Setter pris på tilbakemeldinger.
Sammyen Skrevet Mai 8, 2015 Skrevet Mai 8, 2015 Følger, lurer på ka det kan være [emoji14] Btw ka olje bruker du?
The_transporter Skrevet Mai 8, 2015 Forfatter Skrevet Mai 8, 2015 Bruker castrol, husker ikke detaljer men det var noe i nærheten av 5w40 tror jeg. Alltid castrol ihvertfall.
MrBrum Skrevet Mai 8, 2015 Skrevet Mai 8, 2015 Det var mye ventiltikking her. Tipper den verste lyden i retning torpedo veggen er enten en ventil løfter som ikke fungerer slik den skal, eller knast på kam aksel som begynner å bli rund. Det er jo hydrauliske ventil løftere på disse motorene. Og når de blir veldig slitt kan det være at dem ikke holder på oljen slik dem skal. Hvis lyden har vært en stund og ikke blir verre, tror jeg det er ventil løfter fremfor knast. Du kan evt. forsøke tykkere olje. Har motoren gått langt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå