Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 320 som noen ganger starter tregt, altså jeg må kinne motoren i kanskje 3-5 sekunder før den tar. Den starter hver gang jeg prøver men når jeg da skal kjøre etterpå går den som en bøtte med drit, bokstavligtalt. Går fra 150hk til 75hk føles det ut som. ingen respons på gass pedalen nesten, veldig merkbart på effekt og akselerasjon.

Vanligvis fungerer den sånn som den skal men enkelte ganger skjer dette. Har kjørt diagnose test på den men fikk ikke opp noen feil meldinger, batteriet er kanskje 3 mnd gammelt.

noen som kanskje har peiling på dette?

takk! :)

Skrevet

Hvis du ikke ikke fikk opp noe på diagnose når motoren oppfører seg slik mistenker jeg feil diagnose utstyr. Hvilken årgang er bilen, og hvilket diagnose utstyr ble brukt?

Skrevet

Hvis du ikke ikke fikk opp noe på diagnose når motoren oppfører seg slik mistenker jeg feil diagnose utstyr. Hvilken årgang er bilen, og hvilket diagnose utstyr ble brukt?

99 mod.

Fikk låne en kompis sitt, uvisst hva det heter osv. Er kjøpt på ebay så det kan jo ha litt med saken og gjøre at det ikke slo ut på noe.

Skrevet

Da er nok det årsaken. Det var ikke full OBD2 kompatibilitet på biler solgt i europa før fra 2000. Dessuten ligger det mye informasjon i bilen din som disse billige OBD2 scannerene ikke klarer å få tak i.

Det som trengs er et BMW kompatibelt system. Mange som skrur BMW bruker et PC system som heter INPA. Det finnes andre også. BMW verkstedet kan garantert hjelpe deg.

Dessuten er det mange her på forumet som kan hjelpe deg. Du kan kikke her og se om noen bor i nærheten av deg:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...