Eirik Paulsen Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Hei, har en m50b25 nonvanos e36. Når den går på tomgang og står i ro går den til driftstemp 90grader og holder seg der. med engang jeg begynner å kjøre synker den ned til rundt 70grader og blir der. Stopper jeg og venter går den til 90grader igjen også videre. noen aning hva dette skyldes av..? Ødelagt termostat etc`?
carburetion Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Mest sannsynlig termostaten. Min M50B20 singel Vansos kjøler også for godt synes eg. Ikkje at temperaturen driv å synker ved kjøring. Men Motoren min bruker så laang tid på å bli varm. F.eks: Må kjøre over 1mil på flat veg i 80km't for at motoren skal bli varm, Eg bytte til ny Termostat/Vannpumpe, men er heilt lik fortsatt. Er din også treg til å bli varm?
Eirik Paulsen Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 Mest sannsynlig termostaten. Min M50B20 singel Vansos kjøler også for godt synes eg. Ikkje at temperaturen driv å synker ved kjøring. Men Motoren min bruker så laang tid på å bli varm. F.eks: Må kjøre over 1mil på flat veg i 80km't for at motoren skal bli varm, Eg bytte til ny Termostat/Vannpumpe, men er heilt lik fortsatt. Er din også treg til å bli varm? Ja! den er sinnsykt treig å bli varm:) Kjører 1mil til jobb hver morgen og den blir aldri varm da... Sålenge jeg kjører blir den ALDRI varm. Står den i rod blir den varm, men bruker utrolig lang tid burde jeg bytte termostat da?
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Bytt termostat i første omgang. Det funket for meg Du kan også kaste den i en panne med vann og la det koke opp. Se om den åpner/lukker skikkelig. Nålen gikk aldri over første hvite streken. Byttet termostat og nå ligger den i midten etter ca 4 km med 50-60-soner. Bruk originaldel!
Eirik Paulsen Skrevet Mai 10, 2015 Forfatter Skrevet Mai 10, 2015 Bytt termostat i første omgang. Det funket for meg Du kan også kaste den i en panne med vann og la det koke opp. Se om den åpner/lukker skikkelig. Nålen gikk aldri over første hvite streken. Byttet termostat og nå ligger den i midten etter ca 4 km med 50-60-soner. Bruk originaldel! Hey! Har en febi liggende... denne her kjøpe ann for 4uker siden.. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/277/2912 Kan jeg bruke den eller burde jeg kjøpe originale..? denne lå under original på gs sin side og var dobbelt så billi..
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2015 Skrevet Mai 10, 2015 Hvis du allerede har kjøpt den så... Kan prøve, hvert fall. Personlig liker jeg ikke merket, men det er jo bare meg. Skal ikke uttale meg mer. Hehe
bmwmann24 Skrevet Mai 11, 2015 Skrevet Mai 11, 2015 Bruk Febi. Så elendig er de ikke. GS har de jo i lagerhylla. 25,- termostat fra ebay derimot..
glue Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 biltematermostat er dritt, min begynte å åpne seg alt for tidlig. Min bruker ca 7-8km i 80 sone på kald vinterdag på å bli varm under rolig kjøring med original termostat.(dog endel lange nedoverbakker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå