Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en m50b25 nonvanos e36. Når den går på tomgang og står i ro går den til driftstemp 90grader og holder seg der. med engang jeg begynner å kjøre synker den ned til rundt 70grader og blir der. Stopper jeg og venter går den til 90grader igjen også videre. noen aning hva dette skyldes av..? Ødelagt termostat etc`?

Skrevet

Mest sannsynlig termostaten. 

Min M50B20 singel Vansos kjøler også for godt synes eg. Ikkje at temperaturen driv å synker ved kjøring. 

Men Motoren min bruker så laang tid på å bli varm. F.eks: Må kjøre over 1mil på flat veg i 80km't for at motoren skal bli varm,

Eg bytte til ny Termostat/Vannpumpe, men er heilt lik fortsatt.

Er din også treg til å bli varm?

Skrevet

Mest sannsynlig termostaten. 

Min M50B20 singel Vansos kjøler også for godt synes eg. Ikkje at temperaturen driv å synker ved kjøring. 

Men Motoren min bruker så laang tid på å bli varm. F.eks: Må kjøre over 1mil på flat veg i 80km't for at motoren skal bli varm,

Eg bytte til ny Termostat/Vannpumpe, men er heilt lik fortsatt.

Er din også treg til å bli varm?

Ja! den er sinnsykt treig å bli varm:) Kjører 1mil til jobb hver morgen og den blir aldri varm da... Sålenge jeg kjører blir den ALDRI varm. Står den i rod blir den varm, men bruker utrolig lang tid :P burde jeg bytte termostat da? 

Skrevet

Bytt termostat i første omgang. Det funket for meg :)

Du kan også kaste den i en panne med vann og la det koke opp. Se om den åpner/lukker skikkelig.

Nålen gikk aldri over første hvite streken. Byttet termostat og nå ligger den i midten etter ca 4 km med 50-60-soner.

Bruk originaldel!

Skrevet

Bytt termostat i første omgang. Det funket for meg :)

Du kan også kaste den i en panne med vann og la det koke opp. Se om den åpner/lukker skikkelig.

Nålen gikk aldri over første hvite streken. Byttet termostat og nå ligger den i midten etter ca 4 km med 50-60-soner.

Bruk originaldel!

Hey! Har en febi liggende... denne her kjøpe ann for 4uker siden.. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/277/2912

Kan jeg bruke den eller burde jeg kjøpe originale..? denne lå under original på gs sin side og var dobbelt så billi.. :P

Skrevet

Hvis du allerede har kjøpt den så... :P Kan prøve, hvert fall. Personlig liker jeg ikke merket, men det er jo bare meg. Skal ikke uttale meg mer. Hehe

Skrevet

biltematermostat er dritt, min begynte å åpne seg alt for tidlig. Min bruker ca 7-8km i 80 sone på kald vinterdag på å bli varm under rolig kjøring med original termostat.(dog endel lange nedoverbakker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...