Espenss94 Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 passer differensialer/kardanger om inann bare de er innenfor samme girtype, bensin eller diesel og modell? for eksempel en 330 diff går på en 320 hvis begge er manuell og bensin og modell e46? eller e36 m3 diff går på en 328 e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenss94 Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2015 noen som vet om en m54 diff med 3,38 i utveksling passer og hvordan det blir med min som har m52 og org 3,45 utveksling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 17, 2015 Share Skrevet Mai 17, 2015 Om den passer vet ikke jeg, men en kjapp regning på utvekslingen tilsier at det er kun 2% forskjell i utvekslingen - noe du sannsynlig ikke vil merke forskjell på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenss94 Skrevet Mai 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2015 men en lavere utveksling i forhold til original på 3,45 vil det gi raskere akselerasjon men lavere topphastighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mai 18, 2015 Share Skrevet Mai 18, 2015 3,38 diff vil gi en høyere toppfart og dårligerte aks kontra 3,45, jo lavere tallet er jo høyere toppfart har du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenss94 Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2015 Jeg ser er div forskjeller på 168 og 188 mm deksler på diffene, er dette bare på selve dekselet bak eller hele kardang huset? pga 323 og oppover har vist 188 huset, mens mitt har 168 huset, hvordan eller hva må jeg i praksis gjøre for at det skal fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mai 19, 2015 Share Skrevet Mai 19, 2015 hele diffen er annerledes, på litt eldre bmw så er det i utgangspunktet 3 forskjellige størelser dette er 168-188-210 det er vel diameter på kronhjulet mener jeg og huske. noe som også såklart resulterer at huset er annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Rett som Stig sier ang aks og toppfart - men hva er forskjellen her? 2 latterlige prosent! Om du kjører på maks turtall og det eksempelvis er 220km/t, så vil toppfartenøke med 4km/t til 224km/t. Så jeg holder på min påstand om at du verken vil merke økt/senket toppfart eller økt/senket aks om man bytter de 2 utvekslingen om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå