Schei95 Skrevet Mai 16, 2015 Skrevet Mai 16, 2015 Hei. Har en e46 320d 2004. Etter å ha dratt på litt ut av et lyskryss igår kommer det nå fæle kneppe lignende lyder fra ca midt på bilen, mest ved gass basspådrag. Usikker på om dette mulig kan komme fra girkasse eller drivaksel/kryss eller om det er noe annet som lager lyd. Skal få heist opp bilen på tirsdag, men lurte på om noen her inne har erfaringer med dett, i mellomtiden. Bilen står såklart i ro frem til da. Bilen er forsåvidt en chippa 150hk motor med manuel 6trinns kasse. Takk på forhånd for alle tips/innspill.
Schei95 Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Skrevet Mai 16, 2015 (endret) Har vært inne på tanken at den kan ha takket for seg ja. Så den skal sjekkes til uka. Jeg er bare litt usikker om det faktisk er den. Disse kneppelydene minner mer om et kryss som knepper over eller går rundt seg selv. Lydene minner samtidig om et tannhjul som mangler en tann eller 3 også.. Dette kom samtidig veldig plutselig etter at jeg kjørte ut av detta lyskrysset . Er derfor jeg spør her inne Endret Mai 16, 2015 av Schei95
Kennethe34 Skrevet Mai 16, 2015 Skrevet Mai 16, 2015 Det er jo selvfølgelig mulig at du har tatt diffen eller en drivaksling, men siden du kun har lyden under pådrag(?) høres det for meg mest ut som hardykobling, Man kan få en ganske voldsom brumming/knepping når hardyen er defekt
Schei95 Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Skrevet Mai 16, 2015 Har ikke kjørt bilen mange minuttene etter at dette skjedde så skal ikke si med sikkerthet at det kun skjer ved pådrag. Virket sånn da jeg ga på i 2 gir. Voldsom knepping ved pådrag som ble så og si borte etter å ha sluppet opp og bilen trilla. Høres veldig ut som at lyden kommer fra midt på bilen, ikke bak ved diff. Takk for hjelp og tips Kennethe34!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå