Mjukas Skrevet Mai 19, 2015 Share Skrevet Mai 19, 2015 Hei! Jeg kjøpte i oktober 2014 en 318D 2008-modell som hadde gått 125 000. Bilen ble oppgitt å være i god stand og selger (privatperson) har i ettertid sagt at bilen var i svært god stand. Etter en drøy måned stoppet kupeviften å fungere i en dag, men neste dag fungerte den igjen. Rundt årsskiftet (mens jeg var på ferie i Finland i -15 grader ) stoppet viften igjen og denne gangen startet den ikke igjen. Jeg kjøpte ny vifte på mekonomen og byttet den i slutten av januar. Etter en måned stoppet den nye kupeviften og når jeg skulle demontere denne oppdaget jeg at det var en vannlekkasje inn i bilen gjennom kupeviften. Etter to verkstedopphold har de funnet en knukket tetningslist, to ødelagte deksler og en manglende list i området rundt frontruta og torpedoveggen som førte til vannlekkasjen. Jeg har betalt 2500,- for to kupevifter og 6500,- til verkstedet. Når den nye kupeviften stoppet informerte jeg tidligere eier og jeg har etter dette holdt han oppdatert på saken. Etter siste verkstedopphold sa jeg at jeg mener det er en mangel at en bil som ble oppgitt å være i (svært) god stand har en vannlekkasje gjennom kupeviften og inn i kupeen, jfr kjøpsloven §19. Jeg foreslo at jeg kunne betale for kupeviftene og han for verkstedoppholdet. Han var ikke interessert i det og har ikke kommet med noen andre forslag til løsning. Hva mener dere? Er det jeg som er kjip eller er det en mangel? Etter å ha strukket studentøkonomien litt (for) langt for å kjøpe bil passet det litt dårlig med 10 000,- på en så "tullete" feil. Håper på tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Blir vel et spørsmål om feilen kan spores til arbeid som er gjort på bilen av selger selv. Og var vannlekasjen der da bilen ble solgt til deg... Da bør han føle seg truffet og betale. Håpløst når selger nekter. Vanskelig sak dette. Du har jo ingen bruktbil garanti ved kjøp fra privat person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2015 Vekstedet mente at skadene i hvertfall ikke kunne oppstå av seg selv. De sa noe sånt som " hvem faen har herja nedi her?". Jeg har ikke vært nedi der og herja, så da regner jeg med at feilen var der når jeg fikk bilen, men det er jo vanskelig å bevise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå