Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har idee hvorfor e36en kjøler for godt. Når jeg står iro på tomgang går den til 90grader driftemp, med engang jeg begynner å kjøre synker den gradvis til 60-70grader. Stopper jeg igjen kommer den tilbake til 90grader.

Har byttet termostat,termostathus

Noen som har en idee hva det kan være..? _:(

Skrevet (endret)

Det frister og si viskosekobling, men siden termostaten egentlig skal stenge på 88 grader så er jeg usikker. 

Jeg mener, hvis termostaten fungerer og faktisk stenger på 88grader så spiller det jo fint liten rolle hvor kaldt det blåser gjennom radiatoren - fordi under 88 grader så skal jo sirkulasjonen gjennom motor være minimal. 

Men for å kjøre en enkel test kan du jo skru av vifta og kjøre deg en tur.

Det ville forsåvidt ikke vært første gang jeg har hørt om nye termostater som ikke funker, så ville ikke utelukket termostaten bare fordi den er ny.

Endret av scoot
Skrevet

Ja at den funker er det ingen tvil om, men åpner den for tidlig eller ikke? Det er litt vanskelig å vite når man koker den. 

Skrevet

ja ser den, men brukte en måling, den åpnet ca 90... og lukket seg gravdis når den sank.. lurer på om det er telleren som tuller seg, fordi når jeg tar på motrorrommet når det står 70grader er et like varmst i motorrommet som når den står på 90 :

Skrevet

Kan godt være føleren.

FØLEREN ER byttet :P Men jeg mistenker selve ledningsnettet fra kontakten til føleren fram til dash... det ser ganske jalla ut det er IKKE original

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...