Razon Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Hei! Bilen min må kinne 3-5 ganger før den starter og noen ganger er jeg nødt til å tråkke på gasspedalen litt for å få den til å starte. Den starter mye lettere dersom motoren er varm. Motoren dauer noen ganger ved for lite gass på pedalen ved lave turtall (Typisk bakkestart) pga at motoren har mindre motoreffekt enn originalt. Merker dette også hele tiden ved akselerasjon, spesielt opp bakker er den mye tregere enn før. Noen som har tips til hva dette kan være? Har tenkt å kjøpe meg utstyr til å kjøre en diagnose på bilen da dette koster mindre enn å kjøre en diagnose på bilen på værksted, hvor de tar 750 spenn.. Ettersom det er en BMW e39 520i så har jeg bare en 20-pins kontakt i motorrommet. Er det noen som har erfaring med å bruke "USB til OBD2" kabel, og koble sammen med en "OBD2 til 20-pins"? Fungerer dette? Her er link til en jeg har sett på: http://www.ebay.com/itm/BMW-20pin-OBD2-Diagnostic-Tool-D-CAN-USB-For-BMW-INPA-Ediabas-K-/171644153015?hash=item27f6c9ecb7&item=171644153015&vxp=mtr Blir veldig takknemlig for de som gidder å lese posten og svare på spørsmåla! Med vennlig hilsen Razon
MrBrum Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Denne pakken fungerer suverent. Også på din bil som ikke er OBD2 kompatibel. Vær nøye når du følger installasjonsveiledningen for INPA. Ut i fra symptomene du beskriver blir det bare å gjette hva det kan være. Diagnose trengs. Men det du kan starte med er å se etter om den drar falsk luft.
Razon Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Skrevet Mai 21, 2015 Denne pakken fungerer suverent. Også på din bil som ikke er OBD2 kompatibel. Vær nøye når du følger installasjonsveiledningen for INPA. Ut i fra symptomene du beskriver blir det bare å gjette hva det kan være. Diagnose trengs. Men det du kan starte med er å se etter om den drar falsk luft. Okei! Takk for svar. Problemene startet med at bilen ikke startet på en ferie tidligere i år. Da oppdaget jeg at belgen etter luftmengdemåleren var revnet et stort hull i. Byttet denne, men har fortsatt problemer nevnt ovenfor. Kan ha kjørt med hull der en stund, og har også tidligere hatt på et sportsluftfilter en lang stund som ikke ble byttet ut på flere år. Mulig dette har skadet sensorer? kamakselsensor eller veivsensor? Oljen var også grumsete (sikkert pga masse dritt som ble dratt inn i hullet i belgen etter luftmengdemåleren. Jeg har ikke god greie på bil, og er derfor veldig usikker på hva feilen kan være. Ser at E39 ikke står på kompatibilitetslisten på den ebay linken. hmm... vet du om denne fungerer på 01/1997 BMW e39 520i ? Med vennlig hilsen
MrBrum Skrevet Mai 22, 2015 Skrevet Mai 22, 2015 E39 står i en egen meny for eldre modeller. Sikkert derfor modellen ikke er listet. Men dette systemet virker på din bil.
Razon Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Skrevet Mai 23, 2015 (endret) E39 står i en egen meny for eldre modeller. Sikkert derfor modellen ikke er listet. Men dette systemet virker på din bil. Okei supert! Takk for hjelp! Finnes ikke billgere alternativer regner jeg med? Og med den setup'en, kan man lese alle feilmeldinger, slette feilmeldinger etc slik man kan med en håndholdt diagnosemaskin? Endret Mai 23, 2015 av Razon MrBrum reagerte på dette 1
MrBrum Skrevet Mai 24, 2015 Skrevet Mai 24, 2015 Okei supert! Takk for hjelp! Finnes ikke billgere alternativer regner jeg med? Og med den setup'en, kan man lese alle feilmeldinger, slette feilmeldinger etc slik man kan med en håndholdt diagnosemaskin? Billigere skal godt gjøres. Jeg har riktignok ikke googlet prisen som står i annonsen du linket til. Selv ga jeg ca 1500,- kr for noen år siden. Du kan lese og slette alle feilmeldinger med INPA. Du kan også lese en haug med live data på motoren mens den går. Du kan også programmere forskjellige moduler med denne programpakken.
Razon Skrevet Mai 25, 2015 Forfatter Skrevet Mai 25, 2015 Billigere skal godt gjøres. Jeg har riktignok ikke googlet prisen som står i annonsen du linket til. Selv ga jeg ca 1500,- kr for noen år siden. Du kan lese og slette alle feilmeldinger med INPA. Du kan også lese en haug med live data på motoren mens den går. Du kan også programmere forskjellige moduler med denne programpakken. Okei! Da blir det bestilt asap! Tusen takk for all hjelp! Gleder meg til å lese feilmeldinger.. Håper bare det ikke er så mye som er feil Krysser fingrene! Ha en flott "helg" videre
Razon Skrevet Mai 25, 2015 Forfatter Skrevet Mai 25, 2015 (endret) Billigere skal godt gjøres. Jeg har riktignok ikke googlet prisen som står i annonsen du linket til. Selv ga jeg ca 1500,- kr for noen år siden. Du kan lese og slette alle feilmeldinger med INPA. Du kan også lese en haug med live data på motoren mens den går. Du kan også programmere forskjellige moduler med denne programpakken. Fant faktisk en billigere på AliExpress. 19,35 USD, tilsvarende 147,8 NOK ved dagens valutakurs. Føler det var et ganske bra tilbud, og forventer ikke at det finnes billigere hehe. Her er link: http://www.aliexpress.com/item/INPA-K-DCAN-for-BMW-with-Gift-20-pin-obd-cables-Auto-diagnostic-tool-cables/540865976.html Har du en link til hvor en kan laste ned INPA software? Takk for all hjelp! Endret Mai 25, 2015 av Razon
MrBrum Skrevet Mai 25, 2015 Skrevet Mai 25, 2015 Inpa følger med på en av de platene tipper jeg. Bruker å gjøre det. Programvaren er jo pirat kopi, så den tar dem ikke betalt for. Jeg vet ikke om noen link pr i dag. MEn det finner vi sikkert ut av. INPA fulgte med i den pakken jeg kjøpte, så jeg har den på plate.
Razon Skrevet Mai 26, 2015 Forfatter Skrevet Mai 26, 2015 Inpa følger med på en av de platene tipper jeg. Bruker å gjøre det. Programvaren er jo pirat kopi, så den tar dem ikke betalt for. Jeg vet ikke om noen link pr i dag. MEn det finner vi sikkert ut av. INPA fulgte med i den pakken jeg kjøpte, så jeg har den på plate. Regner med denne linken fungerer likeså godt som den andre? http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-K-CAN-With-FT232RL-Chip-BMW-SCANNER-HK-post-48-hour-fast-shipping-/271672425698?hash=item3f40f03ce2&item=271672425698&vxp=mtr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå