knudsen250190 Skrevet Mai 22, 2015 Skrevet Mai 22, 2015 Hei, Når jeg står i ro med clutchen inn og setter bilen i 1 gir smeller det i bakakslingen/diff. Samme i revers og noen ganger under kjøring. noen som vet hva det kan være? vet at clutchen er noe slitt. bilen er en bmw e46 330i
Eirik Paulsen Skrevet Mai 22, 2015 Skrevet Mai 22, 2015 Mest sansynlig dårlige foringer i travers, diff. Dette skjedde med min 325 når diff foringen var ELENDIG, da slo diffen i karosseriet, til slutt knakk skruen og føltes som om hele bakstillingen skulle gjennom baksete mitt Kom deg under å se på foringene/ bolten som holder diffen du!
knudsen250190 Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Skrevet Mai 23, 2015 Det som jeg synes er så rart er at det smeller når jeg står i ro syntes foringene såg greie ut..
Otis Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Høres ut som kløtsj er såpass slitt at den ikke frir skikkelig og dermed drar med seg alt og dermed smeller?
Sammyen Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 (endret) Merker du noe sluring som om bilen står i fri under hard akselerasjon?Tenker visst clutch er så slitt at den ikkje frir skikkelig så bør det være andre symptomer?Er vel helst når dei er herdet dei "glipper" men men Endret Mai 23, 2015 av Sammyen
tukk_ Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 (endret) - Svinghjul (dubbelmasse, altså opplagring/foringer/fjærer mellom 'massene') - Hardykobling - Splines mellomakslig/diff - Pinjong/kronhjul/annet i diff - Foringer diff/travers/stilling - Knuter/splines drivakslinger Endret Mai 23, 2015 av tukk_
Fidelio Skrevet Mai 23, 2015 Skrevet Mai 23, 2015 Svinghjul setter jeg krona på. Jeg måtte bytte min i år, og da sluttet den "smellinga" ved girskifte. er forbanna dritt med dobbelmasse, sett inn enkel når du først skal bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå