Gå til innhold

M52B25TU (E46 323i) clutchbryter/ecu/dme


tukk_
 Share

Anbefalte innlegg

Har puttet en 323 motor i en 318 og sliter med at turtall 'henger' noe/tomgangsregulator stenger sent ved rusing/girskifte. Altså turtall henger i 2 sek etter at gasspjeld blir stengt, men detter normalt ned på tomgang etter da. Fantastisk plagsomt.

Er nye pakninger/o-ringer/slanger/tomg.reg/lmm/renset spjeldhus/forsøkt å blende alle vakumslanger etc uten bedring.

Det jeg står igjen med er clutchbryter som finnes på 323i som skal ha med ECU/DME og gjøre for å 'lette' igangsetting/girskifte.

Denne er fast i ledningsnettet på 323'en som jeg ikke har flyttet over. Har heller ikke studert hvor ledninger kommer/går fra/til.

Men vet ikke om systemet er aktiv eller ikke når det mangler i ledningsnettet på 318'en.

Kan dette clutchbryter-dritet kodes/laskes vekk på noe vis?

Noen som har vært borti slikt kammar?

Husk at det ikke er samme som på E36 der du må trykke inn clutch for å starte motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...