Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har en BMW e46 fra 2001. 

med M54B22. med aut

Ved oppstart, både kald og varm lyser oljelampen. Jeg har peilet olje og etterfylt til korrekt nivå. 

Lampen fortsetter og lyse ved oppstart, men etter 5-10 sekunder slukker den. I bratte helninger lyser den også. 

Lurer på hva dette kan være, indikerer oljelampen gir olje også ? 

takk

Skrevet

Nei.

Den sier ifra at oljenivåfølern i bunnpanna er ødelagt. Har samma problemet selv. Ikke farlig å kjøre med, men følg med på olja di.

Følern bytter du ved neste oljeskift.

Skrevet

Kan det være oljenivåføleren som feiler min også da? Det røde oljelampen slukker som normalt i det motoren starter men så etter ca 5-6 sekunder så kommer den på igjen å blir på alt fra bare et blink hvis det ikke er så kaldt i været, å helt til den kommer med "lavt oljetrykk" mld i dashen (etter ca5-6sek) hvis det er minusgrader.

Dette skjer KUN på kald motor, altså stått minimum over natten å aldrig ellers. Har byttet oljetrykkbryteren uten hell. Motorn går også som en kokke uten noen form for ulyder! Ny olje og filter også uten forskjell. Dette har vart i godt over et halvt år nå, å kom ganske plutselig. 525d e39 i dette tilfellet. 

Sorry for at jeg spør i tråden din, men ble nyskjerrig siden"slavearbeider'n" nevnte den sensoren.

Skrevet (endret)

Når lampa kommer tilbake er den gul ikke sant? Ikke rød...!?

Oljetrykksbrytern går jo bare på oljetrykket ikke oljemengden, så den kan vi utelukke.

Du opplever det kunne ved kald motor?

Jeg opplever det hver gang jeg fyrer opp motoren. Enten den er kald eller varm.

Nivåsensoren brenner seg om du har på tenninga når du bytter olja. Om du hører på musikk f.eks.

Endret av Slavearbeider'n
Skrevet

Ingen feilmld. på diagnose heller! Burde være ytterst lite sansynlig at det er tette oljekanaler på en m57 motor som har gått litt over 200.000km å fulgt oljeservicer! Jeg får krysse fingrene for at det er et elproblem :)

Skrevet

Jeg hadde eksakt samme sympton en stund.

Plukket ned bunnpanna og fant restene av halve registerkjedeføreren/skinnen i oljesilen..

Byttet skinne, og alt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...