henrikpdahle Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Hei Har kjøpt meg E46 med ryggesensorer bak, som piper med en gang jeg setter bilen i revers. Forrige eier mente dette var fordi bakfangeren var lakket opp på ny og at det var kommet lakk over sensorene. Men de skal vel tåle et par strøk med lakk? Jeg tror heller at det er en sensor som er defekt. Men tok diagnose og da kom det ingenting opp, vil det vise på diagnose hvis en sensor er defekt? Mvh. Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Det skal vise feil om den er defekt. Skru på tenningen på bilen, sett bilen i revers og gå rundt bilen med øret inntil hver parkeringsensor. Det skal komme en svak "klikke"-lyd fra hver sensor. Dersom du hører lyd fra alle sensorene kan det være lakken som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikpdahle Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Det skal vise feil om den er defekt. Skru på tenningen på bilen, sett bilen i revers og gå rundt bilen med øret inntil hver parkeringsensor. Det skal komme en svak "klikke"-lyd fra hver sensor. Dersom du hører lyd fra alle sensorene kan det være lakken som er problemet. Ok, takk Skal sjekke når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 (endret) Til info så hadde jeg en gåen sensor, kjøpte denne http://www.ebay.com/itm/201296604110 fra pdcexperts på ebay. Fungerer utmerket. Husk å finne rett type til din egen bil fra pdcexperts. Endret Juni 1, 2015 av kgjersda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikpdahle Skrevet Juni 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2015 Til info så hadde jeg en gåen sensor, kjøpte denne http://www.ebay.com/itm/201296604110 fra pdcexperts på ebay. Fungerer utmerket. Husk å finne rett type til din egen bil fra pdcexperts. Da går jeg for sånne hvis noen er røket, takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Og btw. så er det IKKE alle diagnose program som viser at en sensor er gåen. Men bruk søkefeltet ..det finnes milliarder av slike tråder, innlegg, feilsøkingstips osv. om samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå