Gå til innhold

Er på jakt etter en E28, E30, E34, eller E36 til max 50k.


Fiddy
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, er på jakt etter en grei E28, E30, E34 eller E36. Til max 50.000kr,- men helst billigere.

-Bør helst være minst mulig rust.

-manuell.

-rekke 6.

-eu-godkjent er en fordel.

Har du noe som du mener passer bra då, så skriv hva du har og gjerne legg ved ett bilde om det er mulig.

-mvh. Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har en E34 som snart er klar for salg. Det er en 1991 520i M50 nonvanos. Motoren er ganske kvikk til å være en 150 hk. 520 har soltak og det er montert el.vinduer bak og i etterkant. Sort skinninteriør. Tror at fargen heter Lacksilber met. Hele bilen er lakkert opp til takstolpene. Ikke perfekt, men ser bra ut. En veldig fin mellomgrå met. Shodowline listverk helt nytt. 18" GS felger med enda lovlige dekk. Bilen var nylig på EU kontroll, og det er noen få feil som gjenstår å fikse. Bl.a ny frontrute(har liggende), håndbrekkvaier og vise bilen på Biltilsynet for godkjenning av coilovers. Bilen har hett nytt sett fra TA Technik og har faktisk bra komfort og.

 

Alle jekkfestene er sveiset opp også nylig. Dette er den største utfordringen med E34. Ellers er alle bremserør og bremseslanger byttet til nytt.

 

Denne bilen var tiltenkt en turbomotor med 500 hk. Derfor er understellet betydelig oppgradert. Det står på en M5 bakstilling nå der alle slitedeler er byttet ut. Bl.a justerbare stag for cambervinkelen, tror jeg. Hvis bilen senkes lavt kan en nå unngå at dekkene blir fort utslitt på innsiden. Helt nye bremseskiver og Redstuff klosser bak. Powerflex travers- og svingarmsforinger. Nye hjullager. Bare delene her kostet over 12.000 kr. Nå står det på en 540 diff med brems, men den byttes kanskje ut til en annen med høyere utveksling. Omtrent alle delene i forstillingen er nye. Også her med Powerflex i det meste. Oppfiksede 540 kalippere framme med helt nye skiver og GS Performance bremseklosser. Bilen har kjempegode bremser! Det står E36 328 girkasse på bilen nå og modifisert mellomaksling.

 

Dette er som du ser en bil som er i meget bra teknisk og karosserimessig tilstand. Jeg kjøpte den med tanke på ombygging til 4 liter V8 med manuell kasse, men må nok gi opp dette pga for lite tillatt totalvekt. Jeg har nettopp fått veid bilen og det M5/540 understellet har dratt opp vekten slik at jeg tror at bilen har litt for lite nyttelast. Min andre plan er å sette inn en M52 2.8 motor med M50 innsug og tunet hjerne som gir mellom 220 og 230 hk. Det vil og bli en sprek bil.

 

Men det er mulig at jeg selger bilen som den er nå med 2 liter motor. Da ligger i alle fall mulighetene åpne for større motorer i bilen senere. Men bilen kan selges for 40.000 kr. Da vil jeg ha fått utbedret de gjenstående manglene.

 

Hilsen Eirik i Stavanger. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...