Glennm95 Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 BMW E30 325i Gammle planer: Info: Kjøpte idag min første E30 for en billig penge, har altid vært interessert i ett oppusingsprosjekt men aldri kommet over noe før nå, dette er en 1990 mod e30 med 2.5l motor og 175.305 km på telleren, bilen har stått delevis demontert i 2 år derfor er den litt rar fremme siden alt bare er satt på plass og ikke skrudd fast.. Det er litt rust her og der men er godt kjent med en som lever av BMW og har hatt mye å gjør med E30, så dette blir ikke noe problem.. Bilen skal rustsveises og få nye foringer (Gule polyforinger) nye bremser og få se en fin lakkering (usikker på farge, men blir nok mørk grønn metallic.) Coilover og noen fine felger, Målet er å få en fin clean bil som ikke er asfalt skraper eller høg som ett fjell.. større planer blir om en god stund når bilen ellers er ferdig, dette blir å bygge om til kompressor mata motor som skal godkjennes (han jeg kjenner har dette også snart godkjent med litt over 300 hk mangler bare bremsing for dokumentasjon på motor ytelse., skal ikke diskutere dette vet lite ellers om bilen) Spør gjerne om prosjektet, men ikke så veeldig detaliert tekniske spørsmål. kan litt men er ikke en såkalt "bedrevitende" eller har stor peiling på BMW tekninsk. Bilder ved oppstart Banebil planer: etter turen på gatebil rudskogen så kom fristelsen som en storm, og ble dermed fast bestemt på at bilen skal bli for banebruk. (Drifting) Motor / Gir: har ikke bestemt meg for noe merke osv enda, 2.7 veiv h-profil råder smidde/forsterka stempel 740 cc dyse større bensin pumpe ny coil 4-lags stålpakning turbo som er god for minst 500 hk frontmontert intercooler større oljekjøler Datasprut (usikker på hvilket merke d blir) Getrag 265 Girkasse m/ forsterka clutch Annet: gå over bremsene hydraulisk håndbrekk 3* rakrør m/ diesel stuss bak (lyddemper for å komme under 100 db) Fikse servostyring Veltebur nye stoler 4-punkt belter Brannsluknings anlegg i motor-rom hovedstrøm bryter utvendig og innvendig bilen er godt igang med å bli ribbet innvending og skal ta bilen inn på jobben for å ta ut alt i motor rommet slik motoren kan begynne og demonteres. bilen skal flyttes, derfor er fremsetene fortsatt i bilen. kom gjerne med tips til merker og sider/plasser dem selger deler! Bilder:
Glennm95 Skrevet Juli 26, 2015 Forfatter Skrevet Juli 26, 2015 Stor endring i planene! alt står i første post, si ifra om det er noe jeg har glemt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå