Gå til innhold

Varmeapparat funker bare på maks-nivå | '92 E36

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en '92 316i sedan. Der har jeg varmeapprat (helt basic, analog, manuelt varmeapparat), slik som denne:

6.jpg

Men den blåser bare på hakk 4 av 4. Hakk 1, 2 og 3 gjør ingenting. Med mindre jeg er i høy fart, da kommer det litt luft, men da også like mye i 1, 2 og 3. Noen som kjenner til dette problemet og har en løsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sliten vifte motor, på min E36 93 mod hadde jeg svak kvitre-lyd på 1 og 2 i lang tid før den sluttet å virke, motoren satte seg fast til slutt... Tok ut motoren og sprayet den full av 5-56 rustløser og fikk den til å gå rundt ett år til før jeg byttet den.

Vifte-motor finner du nedenfor frontruta. Skru av vindusviskerne og dekselet under så ser du den.

Endret av MaWeRiCk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biler med manuell klima (slik du har) fungerer vifta bare på øverste hakk når motstand er gåen, dette er fordi da går ikke strømmen gjennom motstanden, men rett til vifta. Mener den sitter sammen med vifta.

På biler med automatisk klima sitter motstanden opp til høyre for gasspedal. Når denne ryker vil ikke vifta fungere på noen nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rett frem det der. Du vet hvor vifta sitter, rett bak motor. Er bare å ta av de dekslene du ser er i veien.

Motstanden ser ut til å sitte på viften. Men du må finne ut om du har siemens eller behr vifte. Er forskjellig motstand på de.

Jeg har en å selge, men vet ikke ennå hvilken jeg har

Endret av glue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...