Kristian 325 Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 Hei. Jeg har en Bmw E30 325ix preface 1987 med to sensorer montert i girkassen. Det jeg lure på er hva slags sensorer dette er?Hva er den øverste sensoren og hva er den nederste sensoren?
Sammyen Skrevet Juni 14, 2015 Skrevet Juni 14, 2015 http://www.bavarian-board.co.uk/forum_posts.asp?TID=27178Kan denne hjelpe?
Kristian 325 Skrevet Juni 15, 2015 Forfatter Skrevet Juni 15, 2015 Hei. Takk,den linken hjalp ja Den sensoren som har grå tilkoblingskontakt ved motoren under innsuget,er TDC sensoren/veivsensoren.Den skal monteres øverst i girkassen. Den sensoren som har svart tilkoblingskontakt ved motoren under innsuget,er en slags turtall sensor.Den skal monteres nederst i girkassen. Man merker fort om man har plassert disse sensorene feil,altså byttet om plassen på dem..Da får man ikke start,blir akkurat samme effekten som når TDC sensoren/veivsensoren ikke fungere.Det sto ikke noe bokstaver på mine sensorer,det sto bare delenummer.Begge hadde samme delenummer, den eneste forskjellen er plassering i girkassen og tilkoblingskontakt ved motoren. (Tenkte det var greit å skrive litt om dette hvis det er flere som lurer på dette angående senorene i girkassen til sin E30 med M20B25 motor) Sammyen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå