Desko-K Skrevet Juni 17, 2015 Share Skrevet Juni 17, 2015 Sluttet med service for mange år siden så jeg tenkte det er lurt å bytte bensinfilter nå... men lest på diverse forumer at det kan være veldig mye styr. At slangene sitter så godt at du ikke får opp uten å klippe av alt og montere nye slanger. Har noen erfaring med dette? Min er '97, har jeg det "enkle" filteret da med kun en slange i hver ende? Hva slags filter brukte dere, er Biltema sine ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 17, 2015 Share Skrevet Juni 17, 2015 bruker biltema filter på min e38, samme filter på e39. går meget greit å bytte filter, største jobben er å demontere plastdekselet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 17, 2015 Share Skrevet Juni 17, 2015 Du har antaglivis et filter med en slange i hver ende ja. Sjekk delekatalogen hos GS/RealOEM for å være sikker. Filter fra Febi koster 160 spenn hos GS ellers går det sikkert helt greit med Biltema sin også. Om slangene sitter bom fast så er ikke det helt krise. Du kan kutte opp endene for å få dem løs og sette på nye. Slangene ser ut til å være 8x13 mm, du får drivstoffslanger med 8 mm indre diameter hos Biltema og sammen med noen slangeklemmer bør du være i mål. Ellers har du en liten DIY her. For å få mindre trykk i systemet så har jeg nappet ut sikringen til bensinpumpen med motor i gang og ventet på at den dør ut. Så venter man litt og ender forhåpentligvis opp med mindre søl. Ha en absorbsjonsmatte og noe å samle opp bensin i, bare i tilfelle. Og bruk vernebriller så du ikke får trykkstråle med bensin i øyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2015 Takker for svar Da blire biltema. Får håpe de har slange også, så har jeg en backupløsning hvis slange ikke løsner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 18, 2015 Share Skrevet Juni 18, 2015 ikke kjøp biltema sine, dem morkner dritfort. kjøp kjent merke, som Gates. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 er 8mm riktig? DIY'en sier 7.5mm men fant bare 8mm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 8mm funker som snott.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Juni 19, 2015 Share Skrevet Juni 19, 2015 På 19.6.2015 den 22.55, D.Toft skrev: 8mm funker som snott.. Ooooooooooooog det er ein bra ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 (endret) ja seff. 8mm er std dimensjon på slanger.. Endret Juni 20, 2015 av D.Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 På 18.6.2015 den 13.30, D.Toft skrev: ikke kjøp biltema sine, dem morkner dritfort. kjøp kjent merke, som Gates. Enig med D.Toft. Filter "kødder" man ikke med. Kjøp orginalt eller tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 På 20.6.2015 den 19.27, D.Toft skrev: ja seff. 8mm er std dimensjon på slanger.. Tenkte på "snott" eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå