Gå til innhold

Bytte bensinfilter e39

Desko-K
 Share

Anbefalte innlegg

Sluttet med service for mange år siden så jeg tenkte det er lurt å bytte bensinfilter nå... men lest på diverse forumer at det kan være veldig mye styr. At slangene sitter så godt at du ikke får opp uten å klippe av alt og montere nye slanger. Har noen erfaring med dette?

Min er '97, har jeg det "enkle" filteret da med kun en slange i hver ende?

Hva slags filter brukte dere, er Biltema sine ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antaglivis et filter med en slange i hver ende ja. Sjekk delekatalogen hos GS/RealOEM for å være sikker. Filter fra Febi koster 160 spenn hos GS ellers går det sikkert helt greit med Biltema sin også.

Om slangene sitter bom fast så er ikke det helt krise. Du kan kutte opp endene for å få dem løs og sette på nye. Slangene ser ut til å være 8x13 mm, du får drivstoffslanger med 8 mm indre diameter hos Biltema og sammen med noen slangeklemmer bør du være i mål.

Ellers har du en liten DIY her.

For å få mindre trykk i systemet så har jeg nappet ut sikringen til bensinpumpen med motor i gang og ventet på at den dør ut. Så venter man litt og ender forhåpentligvis opp med mindre søl. Ha en absorbsjonsmatte og noe å samle opp bensin i, bare i tilfelle. Og bruk vernebriller så du ikke får trykkstråle med bensin i øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...