Gå til innhold

Bytte av glødeplugger + rele BMW 120d e87 04 modell


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det bør ivertfall gjørest på "varm" motor (plugger) og lurer på om innsuget må av?
Rele skal kunnes ta underfrå. 

Ser ut som om du har M47TU2D20.

 

Fann ein litt røff forklaring på glødeplugger. Håper ivertfall det kan hjelpe :)

- Open bonnet

- remove engine cover
- remove both left and right braces (diagonal from strut top to bulkhead)
- remove micro filter
- remove lower microlter housing along with the ECU and brake master cylinder covers
- remove the rear section of the engine cover
- disconnect front main boost hose (spring clip plastic connected pipe front for inlet manifold)
- disconnect throttle flap electrical connector
- unscrew the jubilee clip holding the EGR gas feed
- pull off the vacuum pipe to EGR
- disconnect the vacuum pipe to the swirl flap valve (reach down the back of inlet manifold, underneath on the n/s of the engine at the very back if the inlet manifold)
- undo all the inlet manifold nuts (two sets)
- lift off inlet manifold
- remove the electrical caps to the glow plugs
- undo glow plugs (deep reach socket required)
- replace with new glow plugs and torque back up (20nm iirc)
- replace electrical caps
- refit the inlet manifold and torque up (18nm iirc)
- refit vacuum hoses to both swirl flap actuator and EGR
- refit electrical connectors and boost pipe
- refit all plastics

 

Gløderele sett fra oven:

IMAG0300_zpsqwrqwqi_edit_1421435145547_z

Endret av Sammyen
Skrevet

OK greit å vite! Ja mener innsuget skal av ja. Bør forresten batteri kobles fra før man begynner jobben?

Det hadde vert supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...