Gå til innhold

Ombygging av bil

Wasim
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå bestemt meg for å starte på et prosjekt der jeg skal bygge om en E30. Tenkte enten å bygge om til en M3 eller til en med M5 motor.

Det jeg lurer på er om jeg må kjøpe en "donorbil"? En kompis mener at jeg må kjøpe en hel "donorbil" for å få det godkjent i vognkortet. 

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha papirer på hvor motoren kommer fra. Dette for og forhindre tyverier og slaktede biler. Også må ikke motoren være eldre enn bilen. Dette har med forurensing og gjøre.

Det viktigste du gjør er og levere inn en søknad og får den godkjent først også begynner du og bygge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha papirer på hvor motoren kommer fra. Dette for og forhindre tyverier og slaktede biler. Også må ikke motoren være eldre enn bilen. Dette har med forurensing og gjøre.

Det viktigste du gjør er og levere inn en søknad og får den godkjent først også begynner du og bygge etterpå.

Takk for svar. Vil det si at dersom jeg kjøper en motor fra for eksempel koed, så holder det med de papirene jeg får fra de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vil det si at dersom jeg kjøper en motor fra for eksempel koed, så holder det med de papirene jeg får fra de?

Som Rune-K skriver så skal biltilsynet vite at motor ikke er stjålet eller tatt inn i landet ulovlig!

Altså understellsnummer og motornummer fra donorbil må stemme og event. avgifter betalt.

Det holder ikke med en kvittering fra Koed eller et bilopphuggeri hvis motornummer og understellsnummer ikke står der.

Etter det jeg har forstått da. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Rune-K skriver så skal biltilsynet vite at motor ikke er stjålet eller tatt inn i landet ulovlig!

Altså understellsnummer og motornummer fra donorbil må stemme og event. avgifter betalt.

Det holder ikke med en kvittering fra Koed eller et bilopphuggeri hvis motornummer og understellsnummer ikke står der.

Etter det jeg har forstått da. :-k

OK. Da ble jeg ihvertfall litt klokere :) 

Tror jeg skal ta en tur ned til biltilsynet å høre med dem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor strengt er dette med at motor ikke kan være eldre enn bilen? Holder det at motor er fra en bil med tilsvarende avgasskrav osv, eller må den faktisk være av samme årstall eller nyere?

Det er jo satans veivesen vi snakker om, så motoren MÅ på død og liv være samme årstall eller nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...