vegard89 Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Hei. Som jeg har skrivet i tittelen så sliter jeg litt med at bilen noen ganger ruser seg i det jeg tar inn clutchen og skal gire ifra 3-4 eller 4-5 ved litt høyre turtall. Skjer som regel ifra 3000omdr og oppover. Så det tar litt tid før den detter ned på 1000omdr igjen. Noen som har vært borti lignende? Har prøvd å goglet en del men har ikke funnet ut noe særlig om det. Mvh. Vegard Endret Juni 21, 2015 av vegard89
vegard89 Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Slurrer vel ikke når du trår inn cluthen og frir den ut vel Mulig jeg forklarte litt dårlig. Men det jeg mener er at bilen ruser seg ifra jeg tar inn clutchen(frier den ut) og til jeg setter den i neste gir. Men at den er slitt kan jo godt hende. Kan ikke skjønne at en dårlig clutch gjør sånn at bilen ruser seg når du frir den ut. Den oppfører seg sånn når jeg står stille på tomgang å ruser den også Endret Juni 21, 2015 av vegard89
Thundercoil Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Hvis clutchen er slitt og du gir gass, slipper gassen og trykker inn clutchen, så henger den litt igjen på turtall (selv om du har sluppet gasspedalen.) Det kan høres ut som du fortsatt gir gass, og den kan gjerne være litt slurete og treg i gang på neste giret. Det er i hvert fall neste steget Evt. trykker du inn clutchen før du har sluppet gasspedalen helt. Hehe. Mange som gjør dette og/eller alltid hviler foten litt på clutchpedalen, uten at de er klar over det. Men det jeg skrev i avsnittet over, er sånn min clutch oppførte seg, frem til den ble byttet. Endret Juni 21, 2015 av Thundercoil
vegard89 Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Skrevet Juni 21, 2015 (endret) Okei takk for svar Men er litt merkelig at det samme skjer når bilen står i ro også? Men anngående clutchen så vet jeg at den ikke frir ut 100% så kan jo ha en sammenheng. Men hvorfor i alle dager er den sånn når den står stille også? Endret Juni 21, 2015 av vegard89
Thundercoil Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Ja, da har det nok en sammenheng! Angående stillestående, kan det være fordi at den har litt ekstra last i fri, kontra med clutchpedalen inne (slipper tak i svinghjul osv.) Men det er bare en teori. Er på ukjent territorium nå! Sikkert noen andre som vet
vegard89 Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Skrevet Juni 22, 2015 (endret) Når jeg har ruset den i ro så har bilen kun stått i fri med clutchen ute i dette tilfellet. Men da vet jeg at det antagligvis er clutchen som er mye av feilen her. Takk for svar Endret Juni 22, 2015 av vegard89 Thundercoil reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå