Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har kjøpt meg en E36 coupe som har Senkesett bak og Justerbart senkesett forran. Har da et komplett sett Liggende med justerbart fra en sedan jeg hadde. Tenker å hive dette over og kjøre 4 hjuls kontroll og godkjenne i Vognkort. Har noen spørsmål ang dette:

- Har 5 mm biltema spacere både forran og bak. Går dette gjennom 4 hjuls kontrollen?

- Har 17 toms felger med 8" Bredde og 205 dekk forran. 9,5" felg bak med 215 dekk. (Altså mye strekk) Blir det godkjent?

- Har en del camber både forran og bak på bilen, (Har justerbart topplager forran). Er det noe de fikser på 4 hjul?

Alt i alt blir bilen godkjent slik som den er nå eller må hjul byttes til noe som ikke trenger spacere og har enorm strekk?

Takk for svar.. (Litt stresset første bils kjøper.)

Vennlig Hilsen
Mathias

Skrevet

Spacere på 4hjulskontroll er ikke noe problem, men biltemaspacere får du aldri godkjent. Da må du ha tüv godkjente spacere og ikke endre sporvidde mere enn 7.5mm på hver side fra org et (42.)

9.5" med 215 får du ikke godkjent om du har en oppegående kontrollør. Har du derimot ikke tüvpapirer eller skriv fra bmw norge kan du derimot glemme forskjellig felg/dekkdim framme og bak.

E36 har ikke camberjustering framme originalt, bak kan man justere litt.

Skrevet

Spacere på 4hjulskontroll er ikke noe problem, men biltemaspacere får du aldri godkjent. Da må du ha tüv godkjente spacere og ikke endre sporvidde mere enn 7.5mm på hver side fra org et (42.) 9.5" med 215 får du ikke godkjent om du har en oppegående kontrollør. Har du derimot ikke tüvpapirer eller skriv fra bmw norge kan du derimot glemme forskjellig felg/dekkdim framme og bak. E36 har ikke camberjustering framme originalt, bak kan man justere litt.

Takk for svar! Hvordan får jeg papirer fra BMW norge på sånt ?.

Ja skal prøve å justere camberen litt bak imorgen, problemet er jo at jeg har ikke justerbar senk bak enda. 

Vet du hvordan det blir med senkesett når jeg har Justerbart på forran fra TA Tecnics og har det samme sett liggende. Må jeg bare bytte bak da eller får man forskjellig serienummer og sånn?

Skrevet (endret)

Da kontakter du bmw norge, men det gjelder kun dersom du har originale bmw felger foreksempel. Ellers er det tüv som gjelder, og dem må du søke opp selv. (dersom det finnest noen til felgene dine/bilen din i det hele tatt. Generelt tips angående taktikk mtp godkjenning av bil er å benytte seg av det som allerede står på forumet, får bokstavelig talt tusen ganger så mye informasjon dersom du setter deg en kveld og søker, og ser igjennom tråder med spørsmål, svar og erfaringer.

Tror ikke det spiller noen rolle, er jo masseprodusert så er nok det samme. Er jo bare å sjekke om serienummerene er like eller ikke.

Trenger ikke å justere noe selv før kontrollen, men du bør løsne alt som verkstedet skal justere på. (prisen du får er dersom dem ikke plages med fastrusta endeledd o.l).

Endret av Håskjold
Skrevet

Da kontakter du bmw norge, men det gjelder kun dersom du har originale bmw felger foreksempel. Ellers er det tüv som gjelder, og dem må du søke opp selv. (dersom det finnest noen til felgene dine/bilen din i det hele tatt. Generelt tips angående taktikk mtp godkjenning av bil er å benytte seg av det som allerede står på forumet, får bokstavelig talt tusen ganger så mye informasjon dersom du setter deg en kveld og søker, og ser igjennom tråder med spørsmål, svar og erfaringer.

Tror ikke det spiller noen rolle, er jo masseprodusert så er nok det samme. Er jo bare å sjekke om serienummerene er like eller ikke.

Trenger ikke å justere noe selv før kontrollen, men du bør løsne alt som verkstedet skal justere på. (prisen du får er dersom dem ikke plages med fastrusta endeledd o.l).

ok. Disse vil bli godkjent da:

http://www.partsandretards.no/spacere/scc-spacere/bmw/5-x-120-726mm/scc-system-5-5-x-120-m12-x-15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...