lloydsb Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Hei Har som sagt en e46 2001 stv 330xd manuel med klunk lyd Noen som har noe formening på va det kan være ? Kan det være slakk i kardang ? Noen som overhaller ? Mvh lloyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Opphengsforinga til differensialen kan være årsaken til dette, jeg ville kontrollert den og understellet bak samt drivverket. Det kan også være slark i ett drivakselledd foran, hvor kommer klunket fra? foran eller bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juni 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2015 Kommer fra bak. Opphengsforingene er fine. litt slakk i bakerste ledd det som går inn på kardang en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Sjekk traversfester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 og støtdemper topper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Hei Har som sagt en e46 2001 stv 330xd manuel med klunk lyd Noen som har noe formening på va det kan være ? Kan det være slakk i kardang ? Noen som overhaller ? Mvh lloyd Klunklyd ved giring på BMW modeller med manuell kasse av 90 til tidlig 2000 tallet er ikke unormalt og i de fleste tilfeller faktisk normalt. Klart kan det i noen tilfeller være andre ting som f.eks økt spill i kardangen og ellers de andre tingene som foreslås her. Men snakker du med en BMW mekaniker vil han antagelig ikke reagere på det og kjapt sjekke over tingene som nevnt og antagelig ikke finne noe. Det har med designet av kassen og giroverføring å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Klunklyd ved giring på BMW modeller med manuell kasse av 90 til tidlig 2000 tallet er ikke unormalt og i de fleste tilfeller faktisk normalt. Klart kan det i noen tilfeller være andre ting som f.eks økt spill i kardangen og ellers de andre tingene som foreslås her. Men snakker du med en BMW mekaniker vil han antagelig ikke reagere på det og kjapt sjekke over tingene som nevnt og antagelig ikke finne noe. Det har med designet av kassen og giroverføring å gjøre Dette stemmer da ikke. det er normalt når folk ikke skifter defekte oppheng og stag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Dette stemmer da ikke. det er normalt når folk ikke skifter defekte oppheng og stag. Jo det stemmer for det har jeg opplevd på alle de 50x forskjellige 5 og 3 seriene jeg har kjørt med manuellgir, men det er viktig å presisere litt hvilken klunkelyd en snakker om, det kan jo være så mangt. Om det er en dyp klunkelyd samtidig som bilen går fra gir til neutral eller når man løser ut så er det ikke unormalt. Men jeg har ikke hørt lyden så skla ikke være bombesikker vedr. den gitte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juni 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2015 Topplagerene på demperene er gående bak og de slapp og dunker litt i humper men ikke de som foresaker den dybde dybde kaadong lyden ved giring og når man strammer opp drivverket etter man går av speeden så på igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juni 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2015 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Juli 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2015 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå