josda Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Har nett kjøpt en X3 2.0 d 05 mod, der motortemperaturen er lav, ( pila ligger ca mellom strek 1 og 2 over blåfeltet) ved kjøring etter landevegen i ca 80 km/t. når jeg stopper og blir stående i kø eller bare står på tomgang en stund, beveger tempen seg sakte oppover mot midten. Jeg vil jo mest sannsynlig tro at dette er termostaten som feiler. Men er det andre ting som kan forårsake dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunjan Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Hadde samme problem på min. Skiftet også termostat uten at det hjalp. Så skifta jeg termostaten til EGR ventilen så ble alt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Nå vet ikke jeg om din motor har varmeveksler for olje, men om den har det så kan også den feile. Dog svært sjeldent. Ellers har tunjan rett. Det er stort sett egr termostat som feiler på BMW diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josda Skrevet Juli 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2015 Takk for svar Da har jeg byttet EGR termostat og da ble motortemperaturen normal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå