Gå til innhold

520i Manuell e39 - Problemer med "humping"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har med tiden blitt meget fornøyd med e39'en min og ordnet opp i flere og flere ting etterhvert som tiden har gått. En av få ting jeg sitter igjen med er noe jeg ikke klarer helt å finne ut av.

Symptomene oppstod vel først våren 2014, varte utover sommeren og merket ikke mye til det i vinter (bilen ble også lite brukt da), har nå gjennom våren og sommeren opplevd at symptomene er tilbake.

Det som skjer er at jeg akselererer f.eks ut av kryss, ligger meg f.eks i 4gir og holder stabilt 60km/t, etter ca 100 meter kommer det et lite rykk gjennom hele bilen, et lite hump akkurat som om den blir holdt igjen i et halvt sekund før kraften er tilbake.

Rykkene som bilen lager varer ikke lenge oppstår ofte etter girskifter, men kan også oppstå flere ganger på samme girskift. Turtallet på bilen faller litt, men merker det ikke så mye da det bare varer et til to sekunder. 

Noen som kjenner til problemet eller har en ide om hva jeg bør begynne å se litt nærmere på?

Skrevet

Kan være veiv aksel føleren som er dårlig. Men det kan også være mye annet. Diagnose utstyr er helt nødvendig på dagens biler for å finne ut noe.

Hvilken årsmodell er bilen din?

Skrevet

Kan være girolje. Ville sjekket nivå og kvalitet. Sønnen min hadde noe lignende symptomer på sin E39. Vi skiftet olje og filter, og det løste det.

Sent from my iPad using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...